Verjaardagskaart met gecombineerde Tim Holtz technieken

18 Aug

De verjaardagskaart voor Oom Foeke is veel te laat en nou na alle werk ben ik er niet helemaal tevreden over, maar wat heb ik een plezier gehad met het maken van alle onderdelen. Hij is helemaal op Tim Holtz zijn stijl geinspireerd naar aanleiding van de online creative chemistry cursus.

De achtergrond is eerst ruig met wat gesso bewerkt en daarna met een embossing folder door de stansmachine gedraaid. Vervolgens is het gekleurd met distress crayons. De hoge delen zijn aangezet met een vingertje Treasure Silver en ik heb nog Platinum verf gespetterd. Ik wou dat ik alleen de achtergrond had gefotografeerd. Ik vond hem zo mooi!

Het tweede onderdeel heb ik gedaan met grit paste crayon smudge techniek. Met vinger op de tag randen grof structuur aangebracht, drogen en vervolgens met distress crayons gekleurd. Zag er op zich ook fantastisch uit! Voor herhaling vatbaar. De radertjes en klok zijn met acrylverf en embossing poeder bewerkt. De Mona Lisa is met Black Soot en Espresso archival gestempeld en daarna met distress inkt Antique linen en Vintage photo (netzoals tag) gesponst.

So far so good. Maar helaas had ik niet de juiste kleur cardstock in het staande formaat, dus moest het een vierkante worden. Na een stuk er af gesneden te hebben, kon ik echter ook in vierkant niet echt de goede kleur vinden. Met heel wat geworstel met het sentiment en al met al wel een 6 uur werk werd het nog een beetje acceptabel , maar helemaal tevreden? Nee…..jammer genoeg niet.

2016-08-18 Verjaardagskaart gecombineerde Tim Holtz technieken

Leave a Reply

