CZC 2016-11 Flapje aan kaart

13 Aug

Mijn vrije vrijdag middag lekker besteed aan het maken van een CZC-tje. Toen ik de achtergrond klaar had wist ik niet welke kant ik er mee op wilde. En het werd schemerig, dus eerst maar eten gemaakt.

Toen ik om 21.30 aan mijn bord warm eten zat vroeg ik me af waar de tijd gebleven was. En toen wist ik waar ik met het kaartje heen wilde. Wel een beetje nachtwerk geworden, maar zeer tevreden met het resultaat.

CZC 2016-11 Flapje aan kaartCZC 2016-11 Flapje aan kaart-binnenkant

Gebruikte materialen in volgorde van maken kaartje.

  • 2 Hema Kaartjes
  • Rand stans van Sizzix (Tim Holtz)
  • Schilderstape (aan elkaar maken kaartjes)
  • Gesso binnenzijde (Action), Liquitex Super heavy gesso buitenkant flapje *
  • Ranger Dylusion spray Midnight Blue en Vibrant Turquoise en keukenrol. *
  • Hema (mop up) kaartje, waterspray en babydoekjes om op craftsheet achtergebleven Dylusion inkt op te ruimen
  • Liquitex modeling paste en punchinella *
  • Distress inkt Chipped sapphire en Incagold apricot
  • Clockstans Sissix (Tim Holtz) en Vinderstans Sissix
  • Ranger Matte Medium voor opplakken klok, koperkleurige brad voor wijzers
  • Gaatje maker, hamer en snijmat
  • Ranger Distress Stain en Distress paint Antique Bronze
  • Stempels van Art Journey (ogen, hoekklok en raaf)
  • Ranger Archival Jet Black en gesso (ogen)
  • Versafine onyxblack en zwarte embossingpoeder (raaf en klok)
  • Wijzers weer verwijderd en vleugelstempel (Katzelkraft) in centrum klok, gesso voor accentueren vleugels en wijzers weer herplaatst
  • Sharpie zwart voor schaduw klok
  • Sharpie en Multi medium werken niet op de incagold, dus Derwent inktensepotlood en tackyglue gebruikt.
  • Witte sharpie en inktense potlood voor tekst
  • Nog beetje tackyglue en incagold voor vlinder

* Veel geduld en eindeloos wapperen met heattool er zit veel tijd in het laten drogen tussen de diverse lagen

Leave a Reply

