Workshop paletmes en creditcard

26 Jan

Afgelopen zondag ben ik met Ida weer naar het Frysk Schildershus in Leeuwarden geweest. Dit keer voor de workshop paletmes en creditcard. Er werden weer in snel tempo diverse werkjes gemaakt, zodat we veel technieken uitgelegd konden krijgen en konden uitproberen.

Als eerste prepareerden we 2 plankjes met gesso met zand erin om structuur te creëren. Die moesten vervolgens drogen en begonnen we aan een achtergrond en hoge tafel met doek, geheel gemaakt met alleen een credit card en acrylverf. Als laatste schilderden we een stilleven op de tafel. Ik heb een waskom en kan gedaan om in de 18e eeuwse stijl te blijven.

Stilleven met doek schaal en kan met creditcard

Daarna maakten we een landschapje met alleen maar credit card en acrylverf en daarna eventueel nog wat details met paletmes. Niet echt mijn ding. Ik ben niet zo abstract al zou ik willen. Ik ben een beetje in dezelfde kleuren gebleven:

Landschap met creditcard en paletmes

Vervolgens gingen we bezig met de plankjes met structuur. De bedoeling was dat je een all over achtergrond kleur schilderde en daarna heel licht alleen de hoge delen van de structuur ving in andere kleuren. We maakten een landschapje en tulpen. Mijn landschapje vond ik echt vreselijk en heb ik net helemaal weg gevaagd met gesso. Waag er nog wel eens een poging op. Mijn tulpen vond ik ook niet mooi, maar goed:

Tulpen in structuur met paletmes en lichte overschilderingAls laatste hebben we een schilderijtje met paletmes gemaakt geïnspireerd door de stijl van Wil Willemsen. Ik vind haar werk helemaal geweldig. Mijn eigen werkje weer niet zo bi haha. ‘t is ook niet af, maar heb geloof ik ook niet zoveel zin om t nog verder af te maken. Maar ff kijken….:

mensen in acrylverf met paletmes

One Response to “Workshop paletmes en creditcard”

  1. stempelwolfinge 5 February 2015 at 5:24 pm #

    Ooh ik herken dat zo. Bij schildercursus moesten wij soms ook van die dingen doen waar je helemaal niets mee had. Maar het is een goede oefening. Je stilleven heeft best diepte gekregen. En ik snap dat je niet warm loopt voor de tulpjes, maar die laatste met die mensen? Wow alleen palet mes? awsome

Leave a Reply

