Workshop inkt en bister

22 Nov

Ben zaterdag met Ida naar Leeuwarden geweest voor een workshop inkt en bister. We kregen diverse technieken uitgelegd en kregen dan een oefening te doen met deze techniek. De eerste was een vogel met kroontjespen en omsteekpen en oostindische inkt. Helaas had iemand anders mijn vogeltje meegenomen, dus die kan ik nu niet laten zien (komt wel weer terug).

De tweede opdracht was het maken van een werkje met bomen in inkt wassing. Die heb ik wel op de foto gezet, zij het bij lamplicht, dus niet zo duidelijk. Ik ben voor een park gezicht gegaan.

park in inktwassing2De derde was een boot met bamboo-pen, veer en sateprikker met oostindische inkt. De mijne is een reddingsboot op de woelige baren geworden.

reddingsboot bamboopen en oostindische inktDe vierde was een illustratie van bloemen met een micron pen en acrylic inks. Ik had dit mooie bloemetje, in het echt zijn ze heel diep paars, maar die kleur inkt was er niet, dus heb ik ze deze kleur gegeven.

illustration in micron and acrylic inksDaarna zijn we aan het werk gegaan met kustgezichten in zwart krijt en bister (de originele van walnotenschil).

kust gezicht met krijt en bister 2kust gezicht met krijt en bister1

Als laatste hebben we een haas of konijn of kip of haan gemaakt met krijt en bister. Ik had een leuke haas.

haas in krijt en bister

One Response to “Workshop inkt en bister”

  1. stempelwolfinge 26 November 2014 at 3:40 pm #

    Mooi man die landschapjes en wat is die haas goed gelukt. Inlijsten en aan de muur zou ik zeggen.

Leave a Reply

