Kaartjes afscheid collega’s

27 Aug

Deze week namen er diverse collega’s om verschillende redenen afscheid. En dat vraagt natuurlijk om een kaartje. Vandaag nam op het werk een uitzend kracht afscheid nadat ze haar project had afgerond. Ze houdt van treinen en ik had eerder al eens een mooie treinkaart gemaakt. Aangezien ik nogal wat kaartjes moest maken deze week heb ik die eerdere versie iets vereenvoudigd.

De voorkant heb ik voor een deel gemaakt op dezelfde manier als de vorige treinkaart.
Vertrek uitzendkracht trein voorkant
De binnenkant gewoon met scrappapier. Wel nog met embossingpoeder wat uitgestanste radertjes toegevoegd. In het vakje aan de rechterkant nog een tag met bedankje gestoken en klaar is ie.
Vertrek vakantiekracht Trein binnenkant

Ook had een collega die al heel lang bij ons werkt elders een mooie baan aangeboden gekregen. Daar heb ik een gedichtje voor geschreven en een mooie kaart gemaakt waar de hele afdeling weer zijn naam op kon zetten.

kaart collega nieuwe baan voorkant

De voorkant is gemaakt met distressinkt scattered straw, tumbled glass en peeled paint, daar is met achtergrondstempels met archival chrome yellow, veridian green, en blue ultramarine overheen gestempeld. Vervolgens met archival coffee de compasroos en de landkaart gestempeld. De randen zijn met distress Walnut stain veroudered. Vervolgens de groene tag bestempeld. De tekst van de witte tag geprint en uitgestanst. Bruin band aan de groene tag geniet en nietje met copic marker bijgekleurd. Daarna met mini paperclips en touwtje en lijm aan achtergrond bevestigd. De letters D,R,E,A,M en S uitgestanst en op de kaart geplakt. Als laatste de pijl met stencil en walnutstain aangebracht.

kaart collega nieuwe baan binnenkant 1

De achtergrond van de linker binnenkant op dezelfde wijze als de voorkant. Daar de klok (had ik nog liggen ooit in Hoorn gekregen en bewaard) op. Deze had verkeerde kleur en is met copic marker bijgekleurd. Nog een groene tag gemaakt en deze met brad samen met wijzers van de klop op de achtergrond op de klok bevestigd. De wijzers zijn met embossingpoeder en de heettool bewerkt en kunnen door de brad bewegen. Als laatste paar boots met archival coffee gestemped en gepoetst met scattered straw, uitgeknipt en op de kaart geplakt.

kaart collega nieuwe baan binnenkant 2

Op de rechter binnenkant het gedicht. Het papier wat ik voor de voorkant en de linker binnenkant gebruikt had wilde niet printen dus moest ik. De achtergrond met ander papier maken. Het had al even geduurd voordat ik het gedichtje zo had bijgeschaafd dat het niet te groot was en met mooie letter geprint kon worden en nu moest ik ook nog ander papier. Had ik dat eindelijk klaar kwam het uit de printer en bleek dat het compas en de voetjes op de kop stonden. Kon ik nog een keer. Uiteindelijk toch gelukt en met stans en met distress randjes oud document van gemaakt. Nog bruin en groen cardstock eronder om het af te maken.

Als laatste alles op zacht geel cardstock bevestigd. Al met al voor door de weeks veel te laat geworden gisteren, maar wel tevreden over het resultaat.

Morgen neemt er nog iemand afscheid, dus dat kaartje post ik morgen.

Groetjes,
Inge

One Response to “Kaartjes afscheid collega’s”

  1. stempelwolfanne 28 August 2014 at 1:27 pm #

    Wauw mooie kaarten weer. Vooral die laatste loop ik warm voor. Zo mooi dat ontwerp en die kleuren!

Leave a Reply

