Vintage spoorwegen verjaardagskaart

27 Apr

Voor de voorkant heb ik een deel van de achtergrond met aluminiumfolieplakband (Karwei) en een embossingfolder gemaakt. Daaroverheen lichtblauwe met aluminium medium gemengde verf gesmeerd. Die heb ik vervolgens weer een beetje verwijderd met een babydoekje. Het andere deel van de achtergrond is gemaakt met Distress paints pumice stone en weathered wood voor rook/stoom effect. Ook zit er hier en daar distress stain brushed pewter op. Het papier is afgemaakt een Cargo stempel uit een zeevaart clearstamp setje. Deze is met Ranger archival cornflowerblue gestempeld.

Vintage spoorwegen kaart voorkant

Het was met alleen de trein erop nog een beetje kaal dus heb ik op internet gezocht naar afbeeldingen van vintage treinkaartjes. Ik heb een gevonden waarop “first class passage on te party express” stond en het ook nog mogelijk was de datum van de jarige aan te geven. Voor de voorkant was het echter te groot. Dus met de zoekopdracht vintage railroad documents ben ik op zoek gegaan naar een vrachtbrief. Ik vond een afbeelding 1895. Die heb ik afgedrukt en op maat gescheurd. Ik heb ervoor gezorgd dat de belangrijkste tekstdelen zichtbaar bleven. Met distress inkt nog wat de randen verouderd.

Vintage spoorwegen kaart binnenkant

Voor de binnenkant hetzelfde papier gebruikt en daar de ticket opgeplakt. Ik had nog ergens een stempelsetje met een ouderwets geklede golfer erop. Deze heb ik gestempeld met Ranger Archival black en vervolgens uitgeknipt, zodat ik de golfclub kon lozen. De afbeelding gepoetst met distress inkt en over de ticket geplakt. Er moest nog wel en sentiment op dus met scraps nog wat gemaakt. Bij het stempelsetje van de golfers zaten ook nog mooie stempeltjes van een hoge hoed en handschoenen dus daar heb ik een tag mee gemaakt. Eerst de hoed gestempeld en gemasked en vervolgens de handschoenen. Op de boven en onderrand nog wat overgebleven aluminiumfolie en draadje door een van de radertjes.

Vintage spoorwegen kaart

Jammer dat hij vanmiddag al bezorgd moet worden 😦 aangezien ik al te laat ben voor de verjaardag.

Groetjes,
Inge

4 Responses to “Vintage spoorwegen verjaardagskaart”

  1. heavenlyimaginings 27 April 2014 at 2:59 pm #

    Gorgeous Card

    • stempelwolfinge 5 May 2014 at 4:47 pm #

      Glad you like it 😀

  2. stempelwolfanne 28 April 2014 at 1:25 pm #

    Hij is prachtig! Ook heel interessant om in het echt te zien. Je blijft kijken naar hoe je alles gedaan hebt 🙂

    • stempelwolfinge 5 May 2014 at 4:48 pm #

      De ontvanger was er ook blij mee :D.

Leave a Reply

