Zelf gemaakt handtas

15 Mar

Tijdje terug nieuwe outfit gekocht. Ik vond dat ik wel genoeg had uitgegeven, dus besloot zelf een bijpassende tas te maken. Komt die stapel stoffen die ik verzameld heb ook nog eens van pas. En mijn naaimachine stond ook al jaren ongebruikt in de kast. Dus op naar Jan Sikkes en een patroontje van Burda, ritsen en knopen gekocht. Hier is een foto van de tas met de nieuwe outfit:
zelfgemaakte handtas 001
Dit is een foto van alleen de tas.
zelfgemaakte handtas 003
Aan beide zijden van de tas zit een vakje voor kleine dingen zoals sleutels of een telefoon. Onder de klepjes zitten ritsen, zodat ik geen risico loop om spullen te verliezen.
zelfgemaakte handtas 004
De klepjes zitten er alleen, omdat ik dat mooier vond. Ik had prachtige knopen gevonden, maar kreeg ze maar niet mooi op de foto. Deze foto was nog de beste van allemaal en je kunt redelijk zien wat voor knoop het is:
detail zelfgemaakte handtas 001
Het hoofdvak van de tas sluit met een rits en de binnenzijde van de tas is gevoerd met dezelfde stof die ik ook voor de vakjes heb gebruikt.

Ben blij met het eindresultaat en het lijkt me leuk om vaker eens een naaiprojectje tussendoor te doen.

En nu moet ik de stad in anders is het brood bij de bakker op.

Groetjes,
Inge

2 Responses to “Zelf gemaakt handtas”

  1. Wendy 18 March 2014 at 4:15 pm #

    wow such a great bag and it matches the outfit perfectly. Great job. I can’t even sew on a button. LOL big hugs. Wendy and Jazz

    • stempelwolfinge 19 March 2014 at 4:49 pm #

      Thanks Wendy. I had not sewn something with zippers before and was scared i couldnt figure it out. But it turned out great. It was easier then i thought.
      If you have the right pattern and a good description on what steps to follow it isn’t to bad. It just takes a lot of patience and you have to invest some time.

Leave a Reply

