Eén kerstkaart per maand – januari: sleighride

18 Feb

Ik heb me voorgenomen om ten minste één kerstkaart per maand te maken. Dat scheelt een hoop gedoe vlak van te voren. Het idee kwam echter pas in februari, dus ik moet in februari 2 kaarten maken. Hier de kaart voor januari:

Kerstkaart januari 2014 001

Ik heb met een snijmal van Spellbinders in de voorkant van de kaart gestanst. Het cardstock wat ik gebruikt heb is van Coredinations en kon geschuurd worden waardoor een lichtere kleur naar voren komt. De kaart lijkt hierdoor alsof ie al wat ouder is. Op de binnenzijde van de voorkant heb ik een stuk scrappapier van Maja Design geplakt. Dit werkt precies andersom dan anders, dus je moet goed opletten welke kant je moet distressen met inkt en aan welke kant je dan de stickytape plakt 🙂 En ook de print op de achterkant moet passen bij de rest ha ha. Het hertje van craft had ik vorig jaar bij zus gestanst. De slee is een stans van Marianne Design. De glij-ijzers van de slee heb ik met Folkart Sahara gold geschilderd. De koets of bok of hoe het maar heet heb ik met Galeria Van Dijck bruin geschilderd en vervolgens een versiersel met embossing inkt erop gestempeld. Daar heb ik perfect pearls heirloom gold op gestrooi en vervolgens met de heatgun bewerkt. Het hertje heeft een tuigje en teugels van borduurgaren. Aan het tuigje heb ik goudgele kraaltjes zodat het lijkt of het bellen heeft. Vervolgens was het even prutsen om het hertje voor de slee te spannen, maar na enig geworstel is het toch gelukt. Het hertje leek nog wat kaal vergeleken bij de slee dus die heb ik hier en daar met de Walnut stain distressmarker wat donkerder gemaakt. Ik vond in de box met kraaltjes ook nog mooie kleine bruin/gele strassteentjes. Super geschikt als herteoogje. De slee heeft er ook nog een paar gekregen. De hulstblaadjes zijn gemaakt met een stans van Yvonne Creations.

Kerstkaart januari 2014 002

De binnenkant links is natuurlijk de achterkant van het scrappapiertje wat je aan de voorkant ziet. Daar heb ik de Jinglebells tekstframe gestempeld. Het kleine hertje en kerstboompje zijn stansen van Marianne Design. Dat geld ook voor het mini envelopje wat rechts uit de scrappapier pocket piept.

Kerstkaart januari 2014 004Kerstkaart januari 2014 003

Het envelopje, het kaartje, de postzegel en de santa poststempel zitten allemaal in een setje. Het envelopje is van bruin inpakpapier, wat als vulling voor een breekbaar pakketje was gebruikt. Dit had ik (gelukkig) bewaard en komt nu goed van pas. Het is in elkaar geplakt met stukjes washitape. De makkelijkste manier en het staat ook nog leuk. Nog wat sneeuw kristallen van Whimsey en Cheery Lynn en klaar is mijn eerst kerst kaartje van 2014.

Groetjes,
Inge

2 Responses to “Eén kerstkaart per maand – januari: sleighride”

  1. stempelwolfanne 19 February 2014 at 1:19 pm #

    He gaaf man. Wat een mooie kerstkaart. Goed streven zo om elke maand eentje te maken. Dan heb je tegen t eind al een lekker voorraadje. Mijn kerstknutselspul staat op zolder ivm de ruimte hier, dus t zal bij mij wel weer allemaal op t laatste moment moeten.

    • stempelwolfinge 19 February 2014 at 3:50 pm #

      Lol, ik vrees dat ik ook weer wat zal moeten reorganiseren als ik terug kom van art specially in april. En mijn kleding kast moet ook weer opgeruimd. Kan wel denken dat ik er ooit nog weer eens in pas, maar volgens mij word die kans met het jaar kleiner. Krijg je met zittend werk en zittende hobby’s ha ha.

Leave a Reply

