Oosters penseelschilderen oefenen

13 Feb

Vandaag heb ik mezelf een Chinese kalligrafie set cadeau gedaan! Het schilderen met zo’n penseel en in die stijl bleef me maar in het hoofd zitten.

Ik ben dus vanavond gelijk aan het oefenen gegaan. Wat heb ik gesmokkeld! Hoezo enkele rake streken haha.

Mijn geknoei is vooral te zien aan het blad van de “orchidee”. Je moet met zijkant en punt in 1 streek de juiste vorm neer kunnen zetten. Nou ik heb er wel 5 overelkaar gezet en dat is uit den boze. Het blad eindigt puntig en altijd naar beneden, maar dat wilde mijn kwast maar niet.

Ik denk wel dat de penselen nog meer moeten settelen, want deze voelen heel anders dan die van de workshop.

Niet lachen:

oefening chinees penseel schilderen orchidee

Het rode stempeltje mist nog. Er zit wel rode inkt en zo’n stempelhouder bij, maar daar moet nog een afbeelding voor gesneden worden natuurlijk.

Ik heb ook katten zitten oefenen. Dit moet een Pers voorstellen:

oefening chinees penseel schilderen persische katHier ook heel klein beetje stout geweest met een extra streek hier en daar om te corrigeren, maar hij is wel grappig geworden.

One Response to “Oosters penseelschilderen oefenen”

  1. stempelwolfinge 15 February 2014 at 12:00 pm #

    Alle begin is moeilijk. Je zou mijn airbrushresultaten moeten zien lol. Als je het leuk vindt en dus vaker doet, dan komt het uiteindelijk voor elkaar. De bloemen van de orchidee vind ik best mooi geworden.

Leave a Reply

