Art Journal page Saints met gelli plate tape transfer

9 Feb

Nu ik dat brede cellotape had, kon ik gelijk een andere gave techniek uitproberen die ik bij Gelli Arts had gezien: het maken van tape transfers vanaf de gelli plate (volg de link voor het filmpje)!

Je maakt dan eerst een soort achtergrond op je gelli plate met verf, maskeren en stempelen. Dat laat je helemaal drogen en dan trek je het er met tape af.

Ik heb Skin tone en Metalic blauw van Aleene’s gebruikt en Blood Orange en Bora Bora van Paper Artsy. Met French Roast Paper Artsy heb ik de muziek stempel (Art Journey) en het wapen (Viva Decor) afgedrukt. Vervolgens kwast je Perfect pearls (hier Biscotti), zodat de plakkerigheid van het tape verdwijnt. Deze tape heb ik voor een journal page gebruikt.

2012-02-09 Art Journal page saint met gelli tape transfer detail

De page heb ik verder opgebouwd met stencils van The Crafters Workshop en Pick Up en een quote van Nelson Mandela. Het stukje kant heb ik zwart gemaakt met Dylusion ink.

2012-02-09 Art Journal page saint met gelli tape transfer

Leave a Reply

