Art Journal page met tape transfer

8 Feb

De Creative Jumpstart 2014 video van Kaz Hall ging over tape transfer. Dat wilde ik ook graag proberen. Het tape is gelig, dus ik vind het super gaaf voor vintage foto’s.

Het is heel makkelijk. Je plakt een copy van een foto of een laser print met de goede zijde achter een stukje brede cellotape en zorgt dat het goed aan elkaar zit. Dan gooi je het in wat water om het papier wat vochtig te maken en dan voorzichtig net zo lang wrijven en vochtig houden tot alle papier rommeltjes er af zijn. Dan hou je het tape met de afbeelding over.

Toevallig kwam ik op een web page over Friesche Windhonden die nu uitgestorven zijn en daar stonden prachtige vintage foto’s. Als eerbetoon aan dit prachtige Friese ras wat niet meer bestaat heb ik een page gemaakt in het boekje wat Marcel voor me meegenomen heeft.2014-02-07 Art Journal left page tape transfer Friesche Windhond

Na 3 bladzijden op elkaar geplakt te hebben en een laag gesso, heb ik met modeling past hier en daar structuur aangebracht door een stencil. Daar over heen Tattered Angels Glimmermist Weedfields en Tattered Leather met Dylusionsink Melted choclat en ik heb wat met water gespetterd. De randjes zijn met Vintage photo Distress ink gedaan.

Op Ikea papier heb ik een script stempel afgedrukt (Creative Expressions) en dat weer gemat op een stukje karton van een doos, waarop ik ook wat structuur met modeling paste had aangebracht door een stukje kant. Ik heb ook kant achter de afbeeldingen gebruikt. Het kleine naaimachinetje kwam er ook weer aan te pas.

2014-02-07 Art Journal page tape transfer Friesche WindhondDe afgescheurde stukjes papier met script heb ik elders op de page gebruikt en ik heb nog wat knopen en draad als versiering erbij geplakt.

3 Responses to “Art Journal page met tape transfer”

  1. shabbyshedkaKaz 8 February 2014 at 12:40 pm #

    Love your use of the tape transfer….just perfect xx

    Kaz ;0)

  2. stempelwolfinge 8 February 2014 at 2:09 pm #

    Wat een ontdekking. Nooit geweten dat er ook Friese windhonden hebben bestaan. Jammer dat ze uitgestorven zijn. De combinatie van kant, knoopjes en het stikken van de fototransfers brengen de beide pagina’s mooi bij elkaar.

Leave a Reply

