Condoleance kaart gemaakt met scrapling

21 Jan

Had jij ooit van een scrapling gehoord? Nou ik nog nooit. Het blijkt het stukje te zijn wat overblijft als je van een rechthoekige kaart een vierkante kaart maakt. Bij Art Journey is de scrapling het thema voor deze keer. Dat moest ik natuurlijk proberen!

Het is een heel leuk formaat, wat ik nog wel vaker zal gebruiken. Ik heb een scrapling gemaakt voor een condoleance kaart. In de scrapling heb ik een lief berichtje geschreven en daarna met een strikje gesloten.

Condoleance kaart met alcohol ink Art Journal stamps en scrapling

De scrapling zelf is van glossy cardstock. De achtergrond heb ik gemaakt met 2 kleuren alcohol ink en Copper mixative. De copper laat zich slecht fotograferen helaas, het lijkt donker/viezig, of het glanst zo verschrikkelijk dat je niks ziet.

Wat helaas ook slecht te zien is op de foto, is de ghost stamping met de grote Art Journey vlinder. De kleine vlinder uit dezelfde set heb ik met copic markers in de zelfde tinten gekleurd.

scrapling met alcohol ink en art journey stempels

De scrapling is gemat op een stuk aquarel papier dat ik met een Cuttlebug embossing folder heb geembossed en vervolgens met distress ink heb gesponst.

3 Responses to “Condoleance kaart gemaakt met scrapling”

  1. Godelieve 22 January 2014 at 7:47 am #

    Niet alleen een prachtige scrapling, maar ook nog eens op een mooie originele manier op een kaart verwerkt. Dank je wel om mee te doen aan Art Journey’s challenge.

  2. Ellen 23 January 2014 at 2:59 pm #

    Bedankt voor je bijdrage! Je beschrijving en de foto samen geven een goede indruk van de scrapling die je hebt gemaakt. Hij ziet er mooi uit!

  3. declerckanneke 29 January 2014 at 1:12 pm #

    Heel leuke bijdrage die niet onopgemerkt gebleven is!

Leave a Reply

