Squeegee gesso Christmas Tree

12 Jan

Het thema van Creative Jumpstart 2014 is create with house hold items. Met de eerste (net als vorig jaar beet Julie Fei van Balzar de spits af) ben ik nog niet aan de slag geweest, want dat was met de gelliplate en dingen die ik al gebruik. Maar met de 2e jumpstart (van Nathalie Kalbach) wel. Iets creëren met een squeegee, of te wel raamtrekker!

Dit is de page over onze kerst in 2013:

2014-01-04 squeegee christmas tree page

Ik heb de techniek gebruikt om een super makkelijke kerstboom te maken met gesso. Nadat ik de gesso in vorm had gebracht met de squeezee heb ik het flink verhit zodat t ging bubbelen. Nadat het droog was heb ik het gesprayed met 2 groene en de witte Dylusions inks en Cosmic Shimmermist Pearl.

Hier zie je de squeezee/gesso boom wat beter (klik voor vergroting):

2014-01-04 squeegee christmas tree

Er liep wat te veel groen buiten de boom, dus heb ik dat weer teruggebracht met Distress stain Picket Fence er overheen. Dit heb ik ook over de foto’s gedaan om ze in het geheel te integreren. Langs de buitenkant heb ik Picket Fence crackle paint gebruikt. En in de boom rode pearlpen.

Op deze foto kun je de crackle paint en de pearl shimmer beter zien (klik voor vergroting):

2014-01-04 squeegee christmas page detail

5 Responses to “Squeegee gesso Christmas Tree”

  1. Maria McGuire 14 January 2014 at 6:16 am #

    Great tree! Love the technique. Thanks for entering our giveaway on Creative Jumpstart!

    Maria
    StencilGirl Products

  2. lehtipollo 15 January 2014 at 12:46 am #

    What a great idea, love the tree!

  3. APG Jamie 23 January 2014 at 9:31 pm #

    Well done!

    here from CJS2014 StencilGirl link page

  4. Nathalie Kalbach 6 February 2014 at 11:26 pm #

    oh how fun- I love your squeege christmas tree! thanks for playing along in the CJS2014

Leave a Reply

