Creative Chemistry 201 Day 5

12 Oct

Zo dat werd een latertje zeg! Ik spendeerde meer tijd aan zoeken dan aan creëren grrr. Wie stopt er nou een pot ultrathick embossing poeder onder in een blik met glasverfjes! En waar heb ik vredesnaam dat stukje karton gelaten, etc.

Alles wat er gebruikt werd voor de technieken had ik ook lang niet, dus was er extra creativiteit nodig om de zelfde looks te krijgen.

Rusting

Dit werd gedaan met Vintage Photo distress embossing poeder, maar die kleur heb ik niet, dus heb ik het met Walnut Stain gedaan en daarna wat Rusty Hinge distress ink. Stempels: Indigo Blue en Kaisercraft, radertjes: spellbinders.

Creative Chemistry 102 Day 5 rusting with distress

Sticky powder glitter

Voor deze techniek heb ik eerst een achtergrond gemaakt met Pewter, Picket Fence en Tumbled Glass distress stains. Daarna de sneeuw kristallen met Tumbled Glass, Peacock Feathers en Faded Jeans en daarover Distress embossing ink. Ik had een glitter embossing poeder, dus die heb ik gebruikt om het een beetje na te bootsen, maar het is lang niet zo mooi als het bedoeld is. Ik heb er nog een hertje (Marianne Design) aan toegevoegd met de glitter techniek van Dag 3. Helaas is al die glitter op de foto niet goed te zien.

Creative Chemistry 102 Day 5 sticky glitterShabby Chic

De techniek met sticky powder en leaving heb ik maar gelaten, aangezien ik beide niet heb. Voor de Shabby Chic had ik echter alles wel in huis, dus aan de slag met een laag Paperartsy Fresco paint, vervolgens de clear embossing (stempels: Basic Grey) en een laag Distress paint erover. Ik was iets te ongeduldig, maar de techniek is toch wel goed gelukt. Ik heb hier het frame van de volgende techniek opgeplakt.

Creative Chemistry 102 Day 5 shabby shicTarnished Silver

Voor deze techniek heb ik een lijstje van hamburger doos gemaakt. Vervolgens 2x met zilver geembossed en toen de korrels ultra thick er in. Dat ziet er echt super gaaf uit. Om alles in de zelfde kleur te houden heb ik hier geen zwart gebruikt, maar weer de Fresco paint om het verder te verouderen. Hier even een close-up:

Creative Chemistry 102 Day 5 tarnished silverChalkboard

De laatste techniek was de chalkboard techniek. Met de embossing poeder waar het mee hoort werkt het prima, maar de matte die ik heb werkt dus meer als resist. Heel gedoe, maar ik heb een tag kunnen maken. Ik wil dit ook nog een keer met distress poeder proberen. Alhoewel dat meer grip geeft, denk ik dat dat ook niet werkt, gezien de release crystals gaatjes zullen open laten.

Creative Chemistry 102 Day 5 chalkboardVandaag wordt er aandacht besteed aan de student galery en maandag nog de bloopers, etc. Dus dit was de laatste dag met echte technieken. Jammer dat t al weer voorbij is. Ik heb zo’n plezier gehad!

THCC102_participant

Leave a Reply

