Creative Chemistry 102 Day 4

11 Oct

Hier had ik best wel naar uitgekeken, want de spotlight stond op Alcohol inks. Stiekum gehoopt dat alcohol inks op Yupo papier nog voorbij kwam, maar dat is misschien niet zo Tim Holtz zijn ding. Wel een aantal andere leuke technieken.

Tim legde eerst wat algemene dingen uit en deed wat ideetjes aan de hand. Je kunt echt alle niet zuigende oppervlakken een kleurtje geven, gems, sterretjes, glas, glitter, metaal, plastic, etc. Ik had nog een sterretje liggen, dus die even rood gemaakt, om op 1 van de tags te gebruiken. Uiteindelijk vond ik hem er niet bij passen, maar hij wordt later vast nog wel eens gebruikt.

Faux Patina

Deze techniek heb ik uitgeprobeerd op een metalen vlindertje en een knoop. Je moet even doorgaan en niet te zuinig met inkt, om het effect voorelkaar te krijgen. Het hangt natuurlijk ook van de kleuren af, dus bij mij is het iets subtieler dan het voorbeeld van Tim was. Deze heb ik op 1 van de tags van de andere technieken bevestigd.

Tinted Tinsel

Simpel gezegd het geven van een kleurtje aan kerstslingertjes en ze daarna even met de heat gun bewerken om ze vintage te laten lijken. Je kunt ook natuurlijk vrolijke kleurtjes slingers maken. Ik heb eentje gemaakt die paste bij de faux patina knoop en vlinder. En later nog een andere soort glinster draadje in de kleur van de laatste tag van vandaag.

Creative Chemistry 102 Day 4 Alcohol ink tinted tinsel and faux patina

Alcohol ink Ombre effect

In de beelden leek dit niet zo interessant, maar goh wat vind ik dat mooi geworden. Ik had geen 3 tinten blauw, dus heb voor de onderste Eggplant gebruikt, maar dat laat zich ook heel mooi in het blauw mengen tot een hele zachte overgang van kleur. Nog even lekker gestempeld met wat favoriete stempels van Art Journey, Stempleglede en Creative Expressions en voila. Helemaal lekker bezig en een leuk resultaat!

Creative Chemistry 102 Day 4 Alcohol ink ombre effect

Alcohol ink Monoprint

Dit is weer zo’n heerlijke Tim Holtz klieder techniek! Alcohol inks, mixative en blending solution sprenkelen op je craft sheet en dan je glossy cardstock erdoorheen halen. Bij deze kan het wel modder worden, dus het behoeft wat voorzichtigheid. Ik was weer in de kerststemming, heb de tinted tinsel bevestigd en de Faux patina knoop en vlinder met koperdraad aan deze tag gezet, omdat dat zo mooi paste bij de copper mixative.

Creative Chemistry 102 Day 4 Alcohol ink monoprint

Faded Layers

Bij deze techniek maak je je alcohol ink achtergrond en gaat vervolgens met blending solution door een stencil plaatselijk de inkt helderder maken. Dit vond ik echt een hele lastige techniek. Net niet genoeg blending solution en er gebeurd haast niets, net te veel en het loopt onder je stencil door en maakt een grote vlek. Ik ben niet van de geduldige, dus ik raakte hier wat van geïrriteerd haha. Aan de rechterkant is het redelijk gelukt, maar aan de linkerkant heb ik zowel een grote letter stencil als een kleine letter stencil gebruikt, maar daar was zowel met net te veel als net te weinig solution nog steeds niets van te zien grrr. Het stempelen (Creative Expressions) maakt veel goed 🙂

Creative Chemistry 102 Day 4 Alcohol ink faded layersDit keer was t iets rustiger bij te houden gelukkig. Weer een super leuke cursusdag!

THCC102_participant

One Response to “Creative Chemistry 102 Day 4”

  1. heavenlyimaginings 13 October 2013 at 12:40 am #

    Love it all. How much fun was class but it flew by to quickly

Leave a Reply

