Creative Chemistry 102 Day 3

10 Oct

Gisteravond wilde ik beide paardjes ook even trainen, dus ik zat er pas laat voor. Eigenlijk wilde ik niet alle technieken doen en het wat rustiger aan doen, maar ik liet me toch tenminste verleiden tot 1 exemplaar van elke techniek, behalve 1: de smudge stamping techniek. Niet dat ik m niet leuk vond, maar dan moest ik ook nog eens stempels bijelkaar gaan zoeken en dat werd me toch wat te veel tijd.

Dit zijn de dingen die ik gister allemaal heb uitgeprobeerd:

Brayered stains

Deze had ik al eens in een Art Journal page toegepast, aangezien deze in een van de 12 tags werd gebruikt. Ik vond m toen al leuk, nu nog steeds. Mijn craft kleur tag laat de techniek echter niet zo goed zien. Ik had beter wat donkerdere kleuren of een andere ondergrond kunnen kiezen.

Creative Chemistry 102 Day 3 distress stain brayering

Photo tinting

Eigenlijk zou ik deze overslaan, want ik ben niet zo van de foto altering, maar achteraf had ik hier toch wel erg plezier in. ‘t is veel makkelijker dan tinting met nibs en ink pads. Je pakt je markers, kleurt hier en daar en vervolgens met Antique linnen de achtergrond, Vintage photo rondom, nog een stempeltje en je hebt wel een heel leuk vintage resultaat.

Creative Chemistry 102 Day 3 photo tinting

Faux cracked glass

De voorbeelden die Tim Holtz liet zien waren helemaal jummie, dus deze moest ik proberen! Ik heb het op een bruin flesje gedaan en op een stukje Acetaat. Het vergt wel wat oefening om de paint goed aan te brengen, dus het flesje is zozo, maar het resultaat op het acetaat ziet er veelbelovend uit. De onderlaag van mat medium maakt dit inderdaad goed mogelijk.

Creative Chemistry 102 Day 3 faux cracked glass acetate Creative Chemistry 102 Day 3 faux cracked glass bottle

Distress glitter

Ik heb maar 2 losse glitters en heb nog niet m’n handen kunnen leggen op een potje distress, dus zou ik deze eerst overslaan. Maar het was toch weer te aanstekelijk! De klaverblaadjes zijn weer uit hamburger doos gestanst en vervolgens met de inkpads erover voor wat kleurtjes. Dan een laagje Glossy accents en daar strooi je dan de glitter in. Een ruimere laag glossy accents vind ik het mooiste resultaat geven. De achtergrondtag heb ik met de brayered stains techniek en smudge stamping van Day 3 gedaan (Basic Grey en Darkroomdoor stempels).

Creative Chemistry 102 Day 3 glittering

Voor de gekleurde glitter ben ik weer in de kerstsfeer gedoken. Ook hier weer eerst met inkpad groen aangebracht (voor het geval stukjes geen glitter pakken en de doos dan wel erg grijs is). Dan glossy accents erop en de glitter strooien. De achtergrond heb ik gemaakt met distress stain en smudge stamping (Art Journey, Urban stamps en Darkroomdoor).

Creative Chemistry 102 Day 3 coloured glittering

Ik heb me weer enorm vermaakt!

THCC102_participant

Leave a Reply

