Journal page in het kader Less is more

29 Sep

Nou dit is een hele uitdaging geweest, ik ben er zowat een maand mee bezig geweest. Doordat ik bij elke stap in het proces al bang ben dat ik alles verknoei, wil ik altijd al vrij vroeg stoppen, maar ben nooit echt helemaal tevreden en blijf dan dus toch maar door prutsen en zoeken met allerlei materialen en technieken, waardoor er dan meestal geen wit meer over blijft.

Ik wilde zowel in boodschap als in beeld en materiaa het Less is more laten zien, dus had de lat hoog gelegd, maar ik hoop dat ik een beetje geslaagd ben.

De aanzet voor de journal page was dus de Art Journal Journey Challenge, maar ik werd ook een beetje getriggered door de 29 faces in 30 days. Niet dat ik zoveel gezichten in zo weinig dagen ooit voor elkaar zou kunnen krijgen, maar allicht eentje wilde ik toch wel eens in mijn journal kwijt. Dit keer voor het eerst voorzichtig ook met wat kleur.

2013-09-29 Leave the vortex journal page Less is moreNa met zwarte gesso de agenda bladzijde te hebben verborgen aan het zicht heb ik er gescheurde stukken krantepapier op geplakt. Vervolgens een laag witte gesso om de krantetekst wat te vervagen. Daarna het gezicht, het haar en de “vortex” gemaakt en als laatste de doodles, wat washi tape en de tekst:

Leave the vortex of all things
You can only find the all
In the nothing

Materialen (toch al weer 10 stuks):

  • witte en zwarte gesso
  • krantenpapier en multi medium mat
  • gewoon potlood HB
  • Neocolor II: Alizaron Crimson en Spring Green
  • Creamotion stencil (krullen)
  • washi tape en geprinte tekst

Het was wel gezicht tekenen met handicap, omdat het krantenpapier ribbels veroorzaakte dwars door het gezicht. Ik vraag me af hoe andere mensen werken op lagen collage en het dan nog presteren om iets lijkends te maken:

2013-09-29 Leave the vortex right journal page

Nou ja, er is vast nog nooit iemand geweest die een master piece maakte zonder een hoop ervaring.

4 Responses to “Journal page in het kader Less is more”

  1. froebelsternchen Susi 29 September 2013 at 6:43 pm #

    Anne this looks just GORGEOUS!
    Thank you so much for being with us this month again over on Art Journal Journey!
    xxx
    Susi

  2. Birgit 30 September 2013 at 5:22 am #

    It’s a fabulous journal spread and a beautiful portrait.

  3. stempelwolfinge 1 October 2013 at 7:34 pm #

    Mooi met die tekst zo. Doet niks af aan de less is more. Blijft nog steeds een rustige pagina.

Leave a Reply

