Art Journal page met Moo’s

10 Sep

Bij Moo Mania hebben ze het thema op een rijtje. Uit mn nieuwe papier rol van Ikea had ik zomaar een aantal Moo’s gesneden en daarna wat geëxperimenteerd met inks, mists en  stencil.

Het papier kon er wel aardig tegen, dus heb ik op 6 Moo’s een rijtje van 3 vissen gestempeld en gemaskerd. Ik was lekker bezig, dus in de weer met gelpennen. In elke schub een stip. De koppen met kleurpotlood. Elke Moo net weer even anders.

En ineens had ik zin om ze voor een Journal page te gebruiken. De foto’s zijn verschrikkelijk want ze zijn genomen nadat ik er al multi medium over heen had gedaan en bij lamplicht, dus reflecteerd het en is het niet scherp te krijgen.

2013-09-10 Moo 1 2013-09-10 Moo 2 2013-09-10 Moo 3 2013-09-10 Moo 4 2013-09-10 Moo 5 2013-09-10 Moo 6

De page heb ik eerst met de vingers en zwarte en witte gesso ingesmeerd. Daarna 1 zijde Dylusion inks en vervolgens de bladzijdes op elkaar gedrukt. De swirls zijn met stencil en shimmer mist gedaan. Met bubbelwrap en witte verf heb ik “bubbeltjes” aangebracht.

Daarna lekker aan het stempelen en met krijtjes en kleurpotloden in de weer. Op een apart papiertje de vrouw met zeemeerminnen staart gestempeld en op de ondergrond geplakt.

De tekst is geprint en met aquarelkrijtjes gekleurd:
Don’t compromise
A Mermaid is
neither human nor fish

Mijn eigenwijze, blije zeemeermin zingt voor de zeepaardjes, maar helaas had ik geen kleine losse muzieknootjes (alleen bladmuziek) dus die moet je er maar bij denken.

2013-09-10 mermaid 1Materialen:

  • Cosmic Shimmer mist Golden Mint, Dylusions ink Vibrant Turquoise, London Blue, White Linen
  • The Crafters workshop stencils Swirls Capricious en Cell Theory
  • Bubble wrap en Paperartsy Fresco paint Snow Flake
  • Ranger Archival ink Coffee, French Ultramarine, Jet Black, Sap green, Venetian Orange
  • Colorbox ink Frost White
  • Bruynzeel en Karisma kleurpotloden, Neocolor II aquarel krijtjes
  • Sakura gel glitter pennen, souffle pennen en glace pennen
  • Stempels: Crafty Individuals (schelpen, zeesterren, zeepaardjes), Jofy Paperartsy (blaadjes, bloempjes), Art Journey (vrouwtje). Cards Unlimited (vissen, grote schelpen, staart)
  • Studio Multi medium, Golden Absorbent Ground
5 Responses to “Art Journal page met Moo’s”

  1. froebelsternchen Susi 11 September 2013 at 6:31 am #

    simply
    G
    O
    R
    G
    E
    O
    U
    S

    thanks a lot for this amazing entry !
    I am fascinated!
    xxx
    Susi

  2. Debbie / Daqa 23 September 2013 at 9:59 am #

    Mooi! En wat een hoop werk. Die rol Ikea papier, is dat gewoon zo’n rol van de kinderafdeling? Die heb ik ook hier thuis voor m’n zoontje, ik had er nog niet aan gedacht om die zelf te gebruiken.
    Onderwaterwerelden blijven leuk, het trok me eerst niet zo (om ze te maken), maar nadat ik er wat mee gemaakt had en mooie stempels had gezien vind ik het geweldig! Vooral alle mooie kleuren blauw en groen. (en alle andere kleuren, vissen en koraal kunnen natuurlijk elke kleur zijn volgens mij).

    • stempelwolfanne 23 September 2013 at 9:55 pm #

      Dank je wel voor je aardige reactie.

      Die rol is inderdaad de rol van de kinderafdeling, waar je zo’n stander voor kunt krijgen. Ik had in gedachte om dit papier onder m’n geklieder te leggen als t nodig was, maar t houdt zich niet slecht als je er wat mee maakt.

      • Debbie / Daqa 24 September 2013 at 12:24 am #

        Het houdt zich inderdaad aardig, totdat er een flinke hoeveelheid vingerverf overheen gaat, en dan nog wat handjes erin die de verf lekker door elkaar wrijven. Dat blijft op zich nog wel heel, het is alleen erg nat. Gaat pas stuk als je kleuter het nogal lomp op wil pakken 😛

      • stempelwolfanne 25 September 2013 at 10:24 pm #

        haha! ja dat wil ik wel geloven 🙂

Leave a Reply

