Art Journal page Summer on Wings

28 Aug

‘k Zal maar niet vertellen wat ik allemaal met deze bladzijde heb uitgevreten zo lang ik ermee bezig ben geweest. Laten we maar zeggen dat ik er weer veel van heb geleerd, maar dat ik er nu wel heel tevreden mee ben. Hij gaat over mijn vriendjes in de zomer, waar ik altijd erg blij van word: libelles, vlinders en last but not least hommels!

De gerimpelde tape is afgekeken van Contadina K. Ik had het al eens eerder gezien, maar ik weet niet meer waar.

Na een laag zwarte en vervolgens witte gesso waar ik met spons spikkel relief in maakte, plakte ik de tape gerimpeld op. Vervolgens dit weer in de page geblend met witte gesso. Dat geheel gemist met Cosmic Shimmermists waar je hier en daar een gouden glansje van terugziet. De volgende laag is aangebracht met Aquarel krijt Neocolor II en gesso.

Toen had ik dit (fase 1):

Art Journal met wrinkled tape met gesso cosmic shimmer en NeocolorVan hieruit ben ik met stempels in de weer gegaan, die ik inkleurde met Neocolor II krijtjes, behalve de vlinder waar ik de kleur juist van de achtergrond lifte met water. Vervolgens plaatselijk modpodge, glitter, glossy accents, distress stickle, gelato, meer Neocolor en wat Washi tape aangebracht.

Na die sessie zag het er zo uit (fase 2):

Summer on wings spread unfinished lamplightIn de laatste sessie heb ik letters uitgestanst uit zwart karton, de tekst opgeplakt en bewerkt met Sakura Glace pen. Daardoor verdwenen de fladderende hoofdrolspelers naar de achtergrond, dus die weer naar voren gehaald met zwarte Posca marker, Neocolor en witte Signo Uniball en ik heb nog wat texture met een spikkel achtergrond stempel aangebracht.

En toen was ie klaar:

Summer on wings spread lamplightDetails van mijn vriendjes:

Summer on wings close up bumblebee in daylight Summer on wings close up butterfly lamplightSummer on wings close up dragonfly daylightBij Journal Journey’s is het thema Summer, dus zet ik hem er daar even bij. Jammer genoeg net een paar minuten te laat voor het Square thema bij Art Journal Journey.

Leave a Reply

