Art Journal page Silence of Being

18 Aug

Voor deze Art Journal page heb ik een uitspraak van Mooji gebruikt.

Ik heb een vrij drukke achtergrond gemaakt met een onderlaag van zwarte gesso en vervolgen daarop in witte gesso structuur aangebracht met een spatel. Daaroverheen diverse lagen verf die ik vervolgens gedeeltelijk weer verwijderde met babydoekje, totdat ik het mooi vond.

De lotus komt van een foto die ik via google op nl.forwallpaper.com gevonden had en de buddha komt van www.rijksmuseum.nl waar je gratis allerhande kunstwerken kunt verzamelen en downloaden. De foto heb ik op de computer iets aangepast in kleur.

De tekst heb ik eerst in Powerpoint gezet, uitgeprint en vervolgens uitgesneden om als sjabloon te gebruiken (heb nog kramp in mijn vingers lol) met een Posca zwarte pen. De hele lay-out heb ik weer rustig gehouden, zodat het de tekst ondersteund.

Verder afgemaakt met gelato’s en Neo Color II krijtjes en wat credit card lijntjes met diverse kleuren acryl verf.2013-08-18 Art Journal Page Silence of BeingOp deze detail foto kun je de gave lijntjes en adertjes structuur beter zien:

2013-08-18 Art Journal Page Silence of Being detailDe foto’s zijn wat donker uitgevallen, maar t begon ook al weer te schemeren toen ik ze nam.

Bij Art Journal Journey (waar Froebelsternchen me zo vriendelijk in een comment op heeft gewezen) hebben ze het thema Square. Aangezien dit een Square Journal is en de lay-out zelf ook vierkant is gehouden, ga ik deze daar even linken. Ik hoop dat het telt hihi.

9 Responses to “Art Journal page Silence of Being”

  1. froebelsternchen Susi 18 August 2013 at 10:29 pm #

    This is an AMAZING spread— I love all about it.. the images, the colors and the saying and the famous composition!

    Thank you for this great entry to this month theme over on Art Journal Journey!

    xxx Susi

  2. Barbara B. 19 August 2013 at 9:50 am #

    That is a sore beautiful journal page. I particularly like the colorful background. Thanks for participating.

  3. maria 24 August 2013 at 9:51 am #

    Deze vind ik prachtig , de oosterse stijl is zo mooi weergegeven, achtergrond is super en de lelie en het boedha hooft prachtig en de structuur geeft het geheel een echt oosterse uitstraling , een masterpiece!!!

    Groetjes
    Maria

  4. Monique 25 August 2013 at 7:54 pm #

    Prachtige pagina’s. Ik vind de kleuren die je gebruikt hebt heel erg mooi.
    xx Monique

  5. rein 26 August 2013 at 5:54 am #

    Prachtige pagina’s
    mooie achtergrond!

  6. ~*~Patty Szymkowicz Magpie's Nest 27 August 2013 at 3:50 am #

    VERY beautiful and powerful pages…they really speak to me
    I am also very drawn to your images…this year we got to see lotus in bloom…
    LOTS of them and it was magical!
    oxo

  7. Claudia 28 August 2013 at 7:15 pm #

    Wonderful pages, i love it!

  8. pzykr 22 September 2013 at 8:55 pm #

    profound guidance: many thanks…. namaste

  9. pzykr 22 September 2013 at 8:58 pm #

    i took the liberty of sharing your graphic with the tao and zen community forum on facebook, including a link to your post as attribution for your work; i hope you don’t mind…

Leave a Reply

