Verjaardagskaart met Moo, distress ink en copic markers

4 Aug

Vandaag druk met huishouden geweest, maar ik vond dat ik de eerste dag van mijn vakantie ook wel even lekker mocht knutselen. Ik heb dit lieve verjaardagskaartje gemaakt voor een collega van mij.

Het is gemaakt met een Moo. Hier had ik tot voor kort nog nooit van gehoord, maar er is een site van: Moo-Mania. Het is net als een inchie of een ATC een vaste maat: 2,8 x 7cm. Ik vond het zo knap hoe ze op zulke kleine stukjes papier zulke mooie kunstwerkjes maakten, dus dat wilde ook eens proberen.

Maar ja, aan een Moo an sich heb je natuurlijk niet zoveel, dus ik heb er dit kaartje van gemaakt:

Verjaardagskaart met Moo met distress inks en copics

Met mijn kleinste cirkel stans heb ik een stencil/mask gemaakt om de zon te maken. Daarna het katje van Joanna Sheen gestempeld. Blauwe lucht, gele zon en het groen met distress ink gedaan. Het poesje heb ik met Copic markers gekleurd.

Vervolgens heb ik de Moo op een wit papiertje geplakt en daarna de Crafty Individuals vlindertjes afgedrukt en ook met Copics gekleurd. Het tekstpapier heb ik uit een boek gescheurd, wat ik daar speciaal voor op een rommelmarkt heb gekocht.

Het zachtgele frame is gemaakt met een Spellbinders stans en ronde hoek pons. Ik heb er wat witte Fresco paint op gesmeerd hier en daar. De hoekjes zijn gemaakt met een stans van Nellie Snellen, waar ik maar een gedeelte van heb gebruikt. Nog wat gems voor de bling šŸ™‚

Op deze foto kan je de Moo wat beter zien, maar de kleuren van de bovenste foto zijn wat meer volgens het origineel.

Moo met distress inks en copics

Het thema van Moo-Mania is deze keer zon, dus ga ik deze daar even plaatsen. Addicted to CAS heeft Summer als thema, dus doe ik daar ook eens even bij mee aangezien ik deze wel heel CAS vind geworden.

8 Responses to “Verjaardagskaart met Moo, distress ink en copic markers”

  1. serendipitydragonfly 4 August 2013 at 1:46 pm #

    What a lovely card. That pussy cat certainly looks like it’s on a mission! Thanks for joining in our summer challenge at A2CAS.

    Karen x

  2. froebelsternchen Susi 4 August 2013 at 2:06 pm #

    what a fab card and what a sweet Moo on it! Thank you for joining Moo Mania Challenge!

  3. froebelsternchen Susi 4 August 2013 at 2:08 pm #

    once again me! Scrolled your blog and saw that you also are a very talented Art Journaler!
    Maybe we will meet also on the monthly challenge:
    http://art-journal-journey.blogspot.co.at/
    it would be great to see you there!
    xxx Susi

  4. Gigi 5 August 2013 at 4:27 am #

    Let the sun shine~
    Gigi

  5. lollthompson 5 August 2013 at 8:03 am #

    Cute card. Thanks for joining us at ATCAS. Loll

  6. Liesbeth 5 August 2013 at 9:33 pm #

    Wat een superleuke Moo !

  7. Florence 7 August 2013 at 3:58 pm #

    Hello stranger!! Hope all is well with you and Inge. Gorgeous card Anne. With my other hat on, thank you for playing along with the ATCAS challenge. Great to see you joining in the fun.
    Regards Florence x

  8. Patrice 10 August 2013 at 2:00 am #

    Your card SCREAMS summer!!! I hope you’ll link up at 52 Card Pickup this week!

    http://www.oldbackporch.com/2013/08/52-card-pickup-232.html

Leave a Reply

