Studie van een mannengezicht in potlood

24 Jun

Heb tussen de middag ook weer wat zitten tekenen op een memo papiertje. Dit keer dacht ik: wat maakt nou dat een gezicht een mannen gezicht is. Bredere kaak, meer jukbeen, bredere neus, smallere lippen. Ik weet t niet, maar ik geloof dat t wel redelijk een man lijkt. Hij heeft krulletjes haar gekregen. Neus dit keer wat beter gelukt.

T is maar klein en je kunt de hulp lijntjes nog zien zitten. T is gemaakt met zo’n vulpotlood dus wil niet goed uitgummen en is ook te hard denk ik. Toch wel weer aardig gelukt ondanks dat. T heeft wel wat weg van een buddha hihi. Ben de hals nog vergeten, dus t lijkt wel wat vreemd zo haha.gezicht man potlood scanned greyscale

One Response to “Studie van een mannengezicht in potlood”

  1. stempelwolfinge 25 June 2013 at 6:00 pm #

    Ja dit is wel een mannengezicht. Het doet me een beetje denken aan zo’n compositietekening hi hi. Wat zou die op zijn kerfstok hebben? Wel goed gelukt hoor!
    Die neus komt duidelijk naar voren, zonder de aandacht van de rest van het gezicht af te leiden. Wat ik ook mooi vindt is de duidelijke aanwezigheid van het jukbeen aan de rechterkant van de tekening. En dat voor een lunchschets op een memoblokje.

Leave a Reply

