Gelli plate beschilderde brillen koker

26 May

Niks tegen het bedrijf aan zich hoor, en ik hou van turquoise of groen, maar dit vind ik niet om aan te zien:

original spectacle case topNou kun je natuurlijk een andere, leukere brillenkoker gaan aanschaffen, maar ik dacht: “zou het ook mogelijk zijn het ding met gelli plate te beprinten?”

Dus na een schuur beurt en een laag met zwarte gesso ben ik met de gelli plate in de weer gegaan. Eerst probeerde ik de koker op de plate te drukken, maar dat was niet zo’n succes. Daarna de plate opgepakt en op de koker gelegd en dan flink aandrukken. Dat had wel resultaat (of het ook met de dikke officiële plate wil, vraag ik mij ten zeerste af, maar dit werkte dus wel).

Na een aantal laagjes prints heb ik er met een mengsel van poederblauw/wit en een foam stempel die ik met een stans van Joy had gemaakt, vlindertjes op gestempeld. Vervolgens met zwart de tekst uit de Paperartsy Jofy set die ik op Art Specially had gekocht. De gouden vlindertjes komen uit een stempel set van Crafty Individuals. Met multi medium heb ik twee laagjes coating aangebracht. Ik hoop dat dit voldoende beschermd. Dit is het resultaat geworden:

altered spectacle case top

Voorkant:

altered spectacle case frontIn deze sessie heb ik ook gelijk geprobeerd om rechtstreeks in mijn Art Journal te printen en op canvas. Het canvas heeft te veel structuur en is te dik dus maakt niet voldoende contact. Na diverse pogingen en heel dunne nietszeggende laagjes heb ik het opgegeven. In het Art Journal wilde het wel:

Art Journal background with gelli plateVerder nog een los papier en een clean up pull rijker van deze crea sessie:

gelli plate layers blue and browns clean up gelli plate pull blues and browns

2 Responses to “Gelli plate beschilderde brillen koker”

  1. heavenlyimaginings 27 May 2013 at 1:06 am #

    Simply Stunning work really love the glasses case

  2. stempelwolfinge 27 May 2013 at 5:26 pm #

    Nou die ziet er totaal anders uit zo. Leuk. Ben benieuwd of het goed blijft zitten.

Leave a Reply

