Verjaardagskaart voor man

23 Apr

Voor deze kaart heb ik een achtergrond gesponst met distress inkts Peacock Feathers, Faded Jeans en Tumbled glass. Daarna met 2 Katzelkraft stempels en water gestempeld. K had een tissue flink nat gesproeit en als stempelkussen gebruikt. De natte afdruk neem je dan weer op met een droge tissue, waardoor je inkt weer van je papier verwijderd. Daardoor krijg je wat vagere, lichte stempel afdrukken.

De klok is een stans van Marianne Design en de Stampinback moter zit eigenlijk een vrouwtje op, maar die heb ik eerst afgeschermd voor het ininkten.

Met een zilveren brad de wijzers bevestigd en met zilver paint pen een lijntje op de met computer gemaakte tekst en in de motor en op de wijzers om alles wat bijelkaar te brengen.

2013-04-23 water stempel kaart met marianne design klok

Voor mijn doen wat te eenvoudige kaart, maar die ik al eerder voor hem had gemaakt vond ik veel te vrouwelijk en ik ben al te laat, dus ik wou er ook niet meer te veel tijd aan besteden. ‘K had niet eerder water gestempeld dus t was even een experiment, maar k vind t wel iets om vaker te doen. T geeft een leuk effect.

De techniek kwam ik tegen toen ik de link van 1 van de deelnemers van Tims 12 tags volgde naar haar blog. Ik vond alles zo mooi wat ze maakte, dat ik de rest van haar blog ook doorneuzde en toen stuite ik op deze tag. Ik vond de achtergrond zo mooi en tot mijn verbazing stond er een link naar de beschrijving van de techniek bij Technique Time Tuesday.

Ik ga deze daar dus ook ff bij zetten. Zo leuk als mensen technieken op t internet zetten en uitleggen!

7 Responses to “Verjaardagskaart voor man”

  1. Mynnette :) 24 April 2013 at 1:02 am #

    This is so fabulous! LOVE the time theme and the beautiful blue! Thank you SO MUCH for joining us at Technique Time Tuesday! HUGS and hope to see you again soon! 🙂

  2. die amelie 24 April 2013 at 6:31 pm #

    Your waterstamped background looks great! Love how you combined colours and elements! Thanks for sharing this with us at TTT!

    Hugs,
    Claudia x

  3. louise 24 April 2013 at 9:33 pm #

    I really like that you have used this technique for a masculine card. It’s very different from the flowers and butterflies we’ve seen and I like that! Thanks for joining in with Technique Time Tuesday, we’re so glad you did!

    Louise xx

  4. Hayley Kew 25 April 2013 at 5:35 am #

    Such a fantastic Masculine card! Thanks so much for joining in the fun at Technique Time Tuesday this month, we sure hope to see you back again soon 🙂

  5. Katy Drogos 29 April 2013 at 3:00 am #

    Your water stamping is wonderful! This is a fantastic card-I love that clock and motorcycle! Thank you so much for joining us at Technique Time Tuesday! 🙂

  6. Julie 1 May 2013 at 4:37 pm #

    Thanks for joining us at Technique Time Tuesday! Great use of stamp variation on the background which tie into the clock image! 🙂

  7. Karen Petitt 2 May 2013 at 10:52 pm #

    Stunning card, thank you so much for sharing it with us. Thank you so much for joining us at TTTC for the water stamping challenge! We really appreciate the fact that you have taken the time to ‘play’ along with us and hope to see you again Karen P Technique Time Tuesday Crew http://stampinginpink.blogspot.com/

Leave a Reply

