Smashbook page Amsterdam Arena

25 Mar

Op de foto van de supplies had ik nog 2 (of eigenlijk 3) dingen vergeten. Twee A4 zacht kaft sketch books (deze al niet schoon meer hihi) met 160g papier er in en een schraper.

sketchbook en scraper

Mijn idee is om eentje te gebruiken als art journal en de andere als een soort Smash book. Had ik tot voorkort ook nog nooit van gehoord, maar kwam t toevallig op internet tegen en leek me een heel leuk idee. Ik bewaar altijd bonnetjes, foldertjes, kaartjes etc. van uitstapjes, maar doe er nooit wat mee. Daar blijkt een smash book voor. Mijn eerste Smash book page is klaar en is van ons bezoek aan de art supply shop, dinertje en de Arena in Amsterdam.

2013-03-22 smash book Amsterdam ArenaNa een lichte gesso wash heb ik met aquarel krijtjes de kleur aangebracht en uitgewerkt met natte kwast. Daarna met stencils en cosmic shimmer mist wat elementen aangebracht. Ook met gesso en stencils in de weer geweest en een cijfer achtergrond stempel (Katzelkraft) en een maas achtergrondstempel (Kaiserkraft) gebruikt.

Daaroverheen het kaartje, de bonnen en een foto en vervolgens dat weer in de bladzijde geïntegreerd met gesso, krijtjes en water. Om de datum op het ticket heb ik een soort arena vorm gedaan.

Ik wil niet op elke bladzijde de datum schrijven, maar wil proberen de datum naar voren te halen uit tickets etc. De mod podge liet de tekst op de bon van t dinertje volledig verdwijnen, dus dat heb ik maar weer bijgeschreven.

2 Responses to “Smashbook page Amsterdam Arena”

  1. wlbillings 27 March 2013 at 3:44 pm #

    This is lovely Anne. I just bought a smash book while in Arizona. The deal was too good to pass up. But yours is definitely prettier.

    • stempelwolfanne 28 March 2013 at 1:09 pm #

      It is a simple one with a black soft cover. But I like it, because it makes it easier to open it, press it into ink and such. The paper is not realy made for wet techniques, but since it is 160g it takes it well. Since it is my first smash book I didnt want to spend to much and then find out I am not a smash book person 🙂

Leave a Reply

