Everything is better together Water soluble crayons

10 Mar

T was al een tijdje geleden dat ik mijn aquarel krijtjes had gebruikt en dat beviel toen zo goed, dat ik echt zin had om er weer mee aan de slag te gaan.

Ik had een stenciltje van ma met vogeltjes gekregen, dus ben ik na het primen van de bladzijde met gesso begonnen met gesso daardoorheen te smeren.

Daaroverheen dus een paar laagjes met de krijtjes en tussen door met de kwast en water bewerken. De tekst die er bij moest was al snel duidelijk: Everything is better together (mis mijn mannie, als hij er niet is).

De labeltjes zijn met Archival zwart gemaakt en daarna gestempeld met Colorbox white. Dat bleef niet zo wit, dus zitten er ook nog wat lagen gel pen overheen. De gele letters zijn uit craft gestanst met een stans van GoKreate en daarna geel geschilderd met Folk Art acrylverf.

Everything is better together water soluble crayons 2

De creative dare voor Maart van Mixed Media Mondays is gebruik een tekst of titel van een liedje wat je wat zegt en gebruik knopen.  Vond eerst knopen niet zo passen, maar als O was dit schattige knoopje wel leuk. Jack Johnson heeft een mooi liedje Always better together en Chakira eentje met Everything is better together, dus missie volbracht 🙂

Terwijl ik bezig was hiermee, dacht ik ineens: “wat hoor ik nou toch?” Werden we hier overvallen door een horde luidruchtige protters.

bird attackbird attack close up

Ik was eigenlijk net wat te laat met de camera, maar er zaten er nog genoeg in de boom om een leuke foto te maken.

6 Responses to “Everything is better together Water soluble crayons”

  1. stempelwolfinge 10 March 2013 at 7:59 pm #

    Wat een mooie vogeltjes heb je gemaakt. Leuke foto die volgels in de boom.

  2. Wendy and Jazz 12 March 2013 at 6:26 pm #

    WOW. those birds blew me away. What a great job! Wendy and Jazz

  3. Lori 13 March 2013 at 10:40 pm #

    Beautiful!!!

  4. Tracy Weinzapfel 15 March 2013 at 6:09 pm #

    Love it!

  5. Kathy 21 March 2013 at 3:42 am #

    this is just beautiful.

  6. Kay Wallace 21 March 2013 at 6:05 pm #

    This is absolutely gorgeous! Love your sweet birds, and the inspiration!

Leave a Reply

