Jumpstart Nathalie met Foam stamps en stencils

18 Feb

Zelf heb ik geen foam stamps, maar wel spul dat je kunt uitstansen en dan als stempel gebruiken. Van Marianne design heb ik een stans van een klok gebruikt om een foam stempel te maken.

De bladzijde is niet voorbereid. Ik heb een stencil van creative expressions gebruikt met blaadjes en blauwe (1e laag) en groene (2e) acrylverf. Dat werd een duidelijke afdruk. Geinig. Daarna misten en nog eentje afgedrukt. Die was al niet zo duidelijk meer, maar wel geinig.

Daarna het zelfde gedaan met een schaakbord stencil en de verflagen andersom. Het groen was echter zo aanwezig, dat de blauw gelijk mengde en er dus minder contrast overbleef. Ook deze weer gemist en nog een keer afgedrukt. Zonde van de verf op het stencil (ene kant zat blauw, andere kant groen) dus die heb ik ook een paar keer op het papier afgedrukt.

Art Journal Foam stamps & stencil technique

Met de verf die nog op mijn craftsheet zat heb ik de swirl stempel van Stempelglede meerdere malen afgedrukt in blauw en in groen.

Daarna hier en daar gemist met Tattered Angels Wheatfields en Peach Bellini en nog gesponst met Distress ink Vintage Photo. Daarmee ook de crackle stempel van Crafty Individuals paar maal afgedrukt. Toen de foam stempel op ander papier afgedrukt met Vintage Photo en uitgeknipt.

Bloemetje gemist met zelfde kleuren. Wijzers uitgestanst uit papiertje waarmee ik de overspray had opgedept en die met crackle accents bewerkt. Beide op de page geplakt en tekst met Hema marker opgeschreven.

Ben er niet helemaal tevreden over, maar dat is inherent aan de keuze om het op dit papier te doen. Ik zou het alleen uittesten en heb het toch afgemaakt. Had ik dan beter in t andere boekje kunnen doen.

One Response to “Jumpstart Nathalie met Foam stamps en stencils”

  1. stempelwolfinge 19 February 2013 at 9:07 pm #

    Niet slecht voor een test šŸ˜€
    Zal je nog wel vaker overkomen. Een klatje wat heel mooi wordt. En ook een pagina in je boekje die niet wordt zoals je het had gewild. Wat dat betreft een goed gekozen sentiment.

Leave a Reply

