Tim Holtz 12 Tags of 2013 maar dan net even anders

10 Feb

Zoals gezegd zou ik proberen aan de maandelijkse tags van Tim Holtz mee te doen. Het was natuurlijk een Valentines tag en wij zijn niet zo van de commerciele Valentines dag, dus heb ik eentje met een kwinkslag gemaakt in mijn Art Journal. Een tijd geleden had ik een leuke tekst gezien op t internet en die vormt het thema.

Valentines Journal page

De gesso heb ik met de brayer opgebracht in 1 richting. Leuk effect! Daarna “direct to paper” met Vintage Photo en Walnut Stain en met water druppels besprenkeld voor een distressed effect. Dit wou niet drogen en bleef afgeven, dus maar een laagje Varnish erover gesprayed.

De tag is met Distress stain Victorian Velvet en Fired Brick gedaan en de randjes met Black Sooth. Een stukje craft coordinations met een embossing folder door de Double Do gehaald en daarna geschuurd.

Het plaatje en de text zijn van t internet en in sepia afgedrukt, uitgescheurd en met Antique Linen, Vintage Photo en Black Soot gesponst.

Het zoomband is met hartjes (Action setje) gestempeld, met Fired Brick stain gekleurd en met Walnut Stain gedistressed.

Ik had een stukje van de tag afgesneden en daar heb ik XOXO op gestempeld. Ik heb relief paint zilver op de rand gedaan en nadat het droog was gevuld met Glossy Accents.

Valentine XOXO close up

Het slot in hartje vorm en de sleutel is een stans van Quickutz. Eerst met Ranger Silver embossing poeder en daarna in de Black Soot Distress embossing poeder gedoopt. De sleutel met een ringetje, van zilver draad gemaakt, aan t slot gehangen en beide met een  touwtje aan de tag bevestigd.

Valentine lock&key close-up

Ik zet deze ook nog even bij “Anything but a Card” Challenge 12, “Share the love”.

3 Responses to “Tim Holtz 12 Tags of 2013 maar dan net even anders”

  1. wlbillings 10 February 2013 at 6:14 pm #

    Oh Anne. This is awesome! Love the sentiment too. Made me chuckle. Great Job.

    • stempelwolfanne 13 February 2013 at 11:00 pm #

      Yes it’s brilliant! I found it on the internet, don’t even know who’s words they are but I think he/she deserves a medal for it 😀

  2. stempelwolfinge 10 February 2013 at 8:00 pm #

    Gaaaaaaf. Ziet er echt vintage uit. Behalve de XOXO, maar dat maakt het juist bijzonder. Lol @ de sentment. Het slotje en de sleutel zijn goed gelukt. ziet er echt roestig uit zo.

Leave a Reply

