Acrylic paint Art Journal page “Monday Monday”

5 Feb

Gister een beetje stress volle werkdag van me afgekliederd. Deze keer alleen acryl verf om niet tegen kleur veranderingen en wegvagen aan te lopen. Ik moet en zal die Mod Podge techniek van Dina Wakley toch onder de knie krijgen haha. Helaas geeft de lamp een glimmende lichte vlek op de foto, maar beter kreeg ik het niet.

Monday Monday Acrylic Art Journal pageDe onderste laag is de gesso techniek uit de Jumpstart van Nathalie Kalbach en Louise Nelson (met stempel). Vervolgens een laag zwarte verf gevolgd door een laag licht blauw (zelf gemengd).

Daarna volgens Jumpstart van Julie Fei-Fan Balzer met een radertjes stencil van Creative Expression en een tekst stencil (The Craft Workshop) en verf in de weer. Het stencil dan weer om draaien en afdrukken op papier zag je haast niet. Waarschijnlijk te droog.

Met Stazon Timber Brown de typemachine (Prima) en de pennen (Creafine) op het werkstuk en nog een keer op een ander stuk papier en de man (Creafine) met Archival Jet Black en uitgeknipt. Maar ik vond het te wit, dus met Walnut Stain distress gepoetst. Monday tekst weer op tissue met Archival Jet Black.

Aangezien er nu toch water gedragen inkt in de plaatjes zat, dacht ik slim te zijn en het eerst met Varnish te sprayen om het te beschermen. Het was al laat, dus de heat gun op de typemachine gezet. Super verouderings techniek haha! Het papier werd echt helemaal antiek bruin en de stempel haast wit. Niet meer zo bijpassend maar wel heerlijk vintage!

Dit keer eerst met Mod Podge op de journal page en gebrayered en pas na een beetje droogtijd de toplaag er op. En Yes! Zo werkt dat dus! Ik vind het resultaat al veel beter dan de vorige keren 🙂 Met Hema marker hier en daar “work” gezet, remarkable dat die zo goed werken.

Als laatste nog 2 radertjes uitgestanst met Spellbinder, geembossed met Ranger Silver, opgeschuurd, verouderd met Walnut Stain en bruine Acryl verf en met Glossy Accents erop geplakt.

Weer helemaal lekker bezig geweest! Wat is het toch lekker om met verf te kliederen 🙂

5 Responses to “Acrylic paint Art Journal page “Monday Monday””

  1. stempelwolfinge 6 February 2013 at 4:08 pm #

    Pfew. Ik kan je niet bijbenen hoor! Je gaat als de brandweer. Weer zo’n mooie journal page. En veel mooier dan mijn zwanen gerommel van een paar posts terug. Ben nu bezig met voorkant van mijn schetsblok. maar zal nog wel ff duren voor ik die af heb.

    • stempelwolfanne 6 February 2013 at 8:01 pm #

      Ja ik ben zo blij dat ik die agenda gevonden heb! Met die grote bladzijden had ik te veel moeite. Zo’n klein vierkant heb je zo vol gekliederd, t lijkt wat meer op wat ik al ken: de vierkante kaart hihi. Ik ga dus ook naar een vierkant Art Journal op zoek. Heb misschien al wat gezien op internet, maar wacht Art Specially nog ff af. Ben benieuwd naar je frontpage!

      • stempelwolfinge 6 February 2013 at 10:52 pm #

        Yep daarom duurt het nog wel ff voor ik die voorkant af heb. Mijn schetsblok is A3 😀
        Maar ik heb een idee en de eerste laag zit er al op.

  2. Spike 7 February 2013 at 1:10 am #

    What a gorgeous page!

Leave a Reply

