Artjournal trekkende zwanen

3 Feb

Na het zien van alle filmpjes van creative jumpstart had ik ontzettend zin om ook eens wat te proberen.
Dit is het resultaat.
Zwanen
Ik ben begonnen met een laagje gesso. Vervolgens heb ik daar met water en inkt van Ranger Distress stains Bundled sage, tumbled glass en tattered rose met wat water een achtergrond gemaakt. Deze heb ik vervolgens met een achtergrond stempel van Stampers Anonimus bestempeld met bundled sage. Daarna met een swirly stempel met tumbled glass en ten slotte nog met victorian velvet ruitjes gestempeld. Ik vond het prachtig.
Maar ja toen met zwarte marker een tekst erop gezet. Vond het gelijk al geruïneerd. Maar ja zoals de tekst zegt het is soms belangrijker wat je gaande weg leert dan het eindresultaat. Dus toch maar doorgegaan. Ik had nog ergens kantachtig tape. Dus daar een stukje van opgeplakt. Vervolgens een zwaan uitgestanst (Memorybox) en gebruikt als stencil. Met een make-up sponsje en gesso de zwanen op de pagina’s aangebracht. Vervolgens met Tattered angels pearlmister besproeid. Nog wat kantachtig tape aangebracht en de zwanen met zwart aquarelpotloot omrand.

Leermomenten:
1. Zwarte marker vind ik veel te hard bij transparante zachte kleuren. Volgende keer inkt proberen?
2. Ik hou niet van plastic. De volgende keer stempel ik de kantrandjes (stempels uit de grabbelbak van Katzelkraft)
3. Gesso is doorzichtig, dus had voor zwanen wel 3 lagen nodig. Volgende keer probeer ik acrylverf.
4. Oefen je handschrift voor je iets schrijft en bepaal hoe veel ruimte je nodig hebt, zodat je het beter in de compositie kwijt kunt.
5. Het papier van mijn boekje is niet zo bestand tegen nattigheid. Bij een volgend boekje moet ik daar op letten.

Groetjes,
Inge

2 Responses to “Artjournal trekkende zwanen”

  1. stempelwolfanne 3 February 2013 at 10:11 pm #

    Geweldig! Ik vind het hardstikke mooi. Niks erg van dat zwart, want dat komt keurig terug in het geheel en daardoor alles wel in balans. T heeft zo’n mooie serene sfeer van rust en verlangen. Fijn om je leermomenten te lezen. Zo leren we samen dubbel zo hard 🙂

    Is dit de Art Journal die je op Art Specially had gekocht? Je zou toch zeggen dat die er voor gemaakt waren! Ik heb vernomen dat de Dylusions Journal van Ranger heel goed bestand is tegen alle media, maar zal wel prijzig zijn….

    • stempelwolfinge 4 February 2013 at 6:44 pm #

      Het is inderdaad de Journal die ik op Art Specially gekocht had. En tja als die Journal net als de andere ranger producten is afgestemd op wat Art joural makers allemaal er mee doen, dan is het de prijs misschien wel waard. De vraag is alleen of het hier wel ergens te koop is.

Leave a Reply

