Diverse Creative Jumpstart technieken uitgeprobeerd

2 Feb

Ik heb iets gemaakt van de bladzijde die ik eerder met gelmedium, crackle stempel, stencil en glimmer mists had gemaakt. T is niet een onverdeeld succes, maar ik heb wel weer diverse nieuwe dingen uitgeprobeerd.

De bladzijdes zijn dun, dus dat is handicap 1. Ons fotopapier is ook dun en de printer doet het niet goed, handicap 2. Vol goede moed toch een aantal foto’s van Banita uitgeprint en uitgeknipt om te gaan gebruiken.

Ik vond ze qua kleur niet helemaal passen, dus met de zelfde blauwe glimmer mist de lucht en met de zelfde groene mist van de achtergrond het gras gedaan. De print nam echter haast geen inkt op, dus eerst lichtjes geschuurd. Uiteindelijk vond ik het toch wel passend bijgekleurd, maar t papier was helemaal wobbely.

Ik heb het blauwe schilderstape van de hema gebruikt achter de foto’s en ook op wit geplakt met letter stans door de Double Do gehaald. Van Sharon Laakkonen afgekeken dat je er ook een tag mee kan bekleden. Vervolgens de foto’s op kraft geplakt en de letters ook. Aangezien het papier zo verschrikkelijk reliëf had en ook nog hobbelig, was het een uitdaging om 1 en ander in elkaar te plakken.

lay-out met diverse Creative Jumpstart technieken

result: a total disaster, but learned a lot

Volgens jumpstarts 33 van Dina Wakley was multimedium de oplossing, dus de modpodge uit de kast en flink aan alle kanten ingesmeerd en ook over de foto heen in de hoop dat de hobbels er uit zouden gaan. Helaas werd het nog hobbeliger en kregen ze ook nog penseel streken over zich.

Het stempelen op tissue van het filmpje van Dina Wakley heb ik ook even uitgeprobeerd. Dat behoeft nog wat oefening, maar is inderdaad heel handig om te doen, dus dat is wel een blijvertje.

Hoekjes gestanst en gemist, hekje gestanst en datum geschreven. T is 1 grote rotzooi. Als het papier echter goed was geweest, dan had het wel leuk geworden. T is in het echt iets minder erg dan op de foto, maar je moet maar zo denken, ik heb een hoop geleerd en ben ondanks alles weer lekker bezig geweest.

Leer momenten:

  • Tissue is heel kwetsbaar, maar je moet het wel voorzichtig recht trekken, want anders is het rimpelig.
  • Je hebt veel medium nodig, maar met te veel blijft het wit, dus ook weer niet te gek.
  • Foto’s met mist schilderen en met multimedium aanbrengen kunnen het geheel goed bijelkaar brengen als je mist en gel medium voor de achtergrond hebt gebruikt, maar je hebt stevig foto papier nodig en een gladde kwast.
  • Multimedium lost alles wat watergedragen is op. Medium snel en in 1 maal opbrengen en niet te veel op om smeren.
  • Multimedium veranderd de kleur van datgene wat er onder zit (donkerder), dus eerst even uitproberen of de kleuren dan nog goed passen.
2 Responses to “Diverse Creative Jumpstart technieken uitgeprobeerd”

  1. stempelwolfinge 3 February 2013 at 2:48 pm #

    De multicoat die ik van jou gekregen heb was glossy. Ik heb gisteren een matte gekocht. Was beniewd hoe dat er uit ziet als het gedroogd is
    Wat voor papier had je voor de foto’s gebruikt? Ik gebruik fotopapier van de hema. Dat is lekker stevig. En misschien kun je bij veel relief plakken met siliconenkit, dat vult de kreukels. Vind het hekje een heel leuk idee zo bij die paardefoto’s.

    • stempelwolfanne 3 February 2013 at 8:38 pm #

      Het is kodak fotopapier, zou goed moeten zijn, maar 90g is denk ik toch te dun. Siliconenkit maakt vlekken in ongecoat papier, dus ik weet niet of dat zou werken. Maar kan t proberen. We blijven gewoon oefenen en experimenteren 🙂

Leave a Reply

