Jumpstart 10 Natalie Kalbach stencil with gel medium en 7 Louise Nelson crackle effect with stamp

31 Jan

Zo nog maar 2 gecombineerd in 1 project. Ik heb op een bladzijde in mijn hema schrift een ondergrond gemaakt door een gel medium door een Tattered Angels stencil te smeren en de gel ook over de rest van de bladzijde uit te smeren en daar dan weer mijn Crafty Individuals crackle stempel in te drukken. Best eng, maar ik heb hem gelijk onder de kraan schoongemaakt en hij is ongeschonden uit de strijd gekomen.

Ik had een onderlaag met witte verf gemaakt om de schrift streepjes kwijt te raken, maar ongeduldig als ik ben, had ik het niet voldoende laten drogen, dus die verf kwam met het stencil omhoog. Je ziet dus wat vreemde grijzige vlekjes. Maakt niet uit, het gaat om het proces en niet om het resultaat. Bovendien komt er nog van alles overheen. T is maar een achtergrond. Dit was hem zonder inkt (geen moer te zien hihi, als je er op klikt zie je m groter en is t duidelijker):

Jumpstart Louise Nelson and Nathalie Kalbach combined

Daarna heb ik een groene en een blauwe Cosmic Shimmer Spray en een gele Tattered Angels Glimmer mist aangebracht, vervolgens met water gemist en de druppels over de bladzijde laten lopen. Poeltjes een beetje weg gedept en daarna nog eens gesprayed en weer met water en druipen. Nu ziet hij er zo uit:

Jumpstart Louise Nelson and Nathalie Kalbach combined and sprayed

Een glimmer al glimmer hihi. De crackle structuur en de structuur van het stencil zijn best goed te zien. Ik denk er aan om hier iets met een foto van Banita te doen, dat kleurt volgens mij wel mooi. Maar misschien wordt het ook wel heel wat anders. We zullen zien šŸ™‚

Leave a Reply

