Creative Jumpstart 5 Sharon Laakkonen Part 2 and bonus techniek

27 Jan

Vandaag heb ik ook nog even de 2e manier van de 3-ways with tags van Sharon Laakkonen gedaan. Een tag opmaken, versieren en als blikvanger op een kaart. Hier is mijn uitvoering van het geheel:

Jumpstart Sharon Laakkonen part 2

Het design papier is uit een blokje van Action als ik het goed herinner. Erg dun, maar wel mooi. Het randje is een EK succes pons. Het borduren heb ik toch maar met de hand geprikt en genaaid. Ik had er niet zo’n zin in, maar zo kon ik wel mooi borduurgaren gebruiken. Ik vind het wel een vrolijke en romantische scrapcard geworden.

Ik heb de bonus techiek met glass bead gel ook uitgeprobeerd. Ik heb die gel alleen niet, dus heb een mengsel gemaakt van gel medium met Perfect Pearls Biscotti. Voor de techniek leek me een paisley stencil van Avec wel mooi. Door het roeren was er echter denk ik lucht in de gel gekomen en ontstonden er tijdens het droogproces (aan de lucht) bellen die het patroon een beetje verknoeiden.

Jumpstart Sharon Laakkonen bonus technique

Na het drogen spons je de tag met chalk inks (hier Tsunkineko Seashore setje), maar het papier was hier wat te glad voor. De lichtste kleur pakte helemaal niet en de 2 donkerdere tinten blenden niet mooi, dus ontstonden er strepen. Bij het voorbeeld dat ze maakte was het de bedoeling dat alleen het patroon de ink pakt, maar er zat te veel ruimte tussen de paisleys dus dat was haast niet te doen. Deze techniek behoeft dus nog wat meer oefening, zowel voor het medium gedeelte als het inkten.

4 Responses to “Creative Jumpstart 5 Sharon Laakkonen Part 2 and bonus techniek”

  1. Wendy and Jazz 27 January 2013 at 10:52 pm #

    Oh these are just lovely. And hand stitched if I read right. WOWIE is all I have to say. And I like the tag, very pretty colors and it looks kinda pearly. Very nice work.

    • stempelwolfanne 28 January 2013 at 1:12 pm #

      Your Dutch is amazing 😀 It is indeed pearly but I was not so satisfied with it, found it kinda smudgy. Its now on the diner table to be made into something nice with a matted image and some embellishment so much of the smudge will not be visible anymore. I hope that will do the trick 🙂

  2. stempelwolfinge 30 January 2013 at 5:20 pm #

    Die kaart is prachtig geworden. Het met de hand stikken is niet zomaar klaar. Daar zou ik ook tegen opzien. Maar ja het resultaat is wel super. De tag is ondanks dat je niet tevreden bent met het resultaat wel bruikbaar voor een kaartje. Met een kaartje bedek je het toch gedeeltelijk waardoor je de ontevreden puntjes wel kunt verbloemen. De kleuren zijn mooi, maar snap dat je het wat minder streperig had gewenst. Sommige technieken hebben toch wel specifieke materialen nodig, denk ik. Testen en oefenen en dan vind je vanzelf iets wat werkt.

    • stempelwolfanne 30 January 2013 at 7:15 pm #

      Ja je hebt helemaal gelijk. t maakt ook niet uit dat t soms niet lukt. Je leert zoveel van dit soort dingen uitproberen, dat is gewoon al heel leuk. Daarom laat ik ook maar gewoon alles zien. En zo blijven mijn leermomenten ook bewaard 🙂

      Ben jij al gestart met de technieken uit te proberen?

Leave a Reply

