Creative Jumpstart 3: Heidi Swapp

26 Jan

Vandaag heb ik de technique van Heidi Swapp geprobeerd, waarbij je een gedeelte van je papier maskeert en dat combineert met een stencil. Vervolgens spray je met kleuren mist, zodat je het patroon in de vorm ziet die je gemaskeerd hebt. Daarna haal je het stencil weg en stempel je in de vorm. Vervolgens haal je ook het masker weg en stempelt de rest. Nog wat tekst en spettertjes en je hebt een leuk geheel.

Heidi deed dit op een groot stuk scrapbook paper, maar ik heb bij Hema een groot wire-o schrift gekocht, dus ik moest eerst mijn achtergrond nog maken.

Heidi Swapp technique with mask-stencil&spraysIk heb eerst de bladzijde met gesso ingesmeerd en hier een reliefje in gemaakt door een prop plastic er in te dopen. Natalie Kalbach liet in haar 9e jumpstart diverse manieren zien om reliefjes in gesso ondergrond te maken, dus dat heb ik ook gelijk geprobeerd. Ik moest toch mijn (helaas) lijntjes papier prepareren.

Daarna heb ik de bladzijde licht met Tattered Angels glimmer mist Wheatfield gesprayed. Vervolgens met een tekststempel van Artemio en post stempels uit een clear set van Viva en een cling set van Urban Stamps, de hele bladzijde bestempeld met Old Paper Distress ink.

Heidi gebruikte een hart masker, maar bij de stempels die ik wilde gebruiken (Cart-Us Vintage Romance) vond ik de gegolfde cirkels van Cart-Us wel mooi. De vorm 2 x uit een grote envelop gestanst en die als masker op mijn papier.

Als stencil gebruikte ik weer de giraffe print van Creative Expressions, maar de glimmer mist “Latte” liep helemaal uit en onder het stencil, waardoor je niks zag. Als ik volgens aanwijzing met een tissue erover brayerde kwam de kleur er oo net zo hard weer af. Toen heb ik het met een polka dot stencil geprobeerd en niet gebrayerd. Dat gaf wel een leuk resultaat.

Met het masker er nog op de bloemen en de parfum flesjes gestempeld en toen t masker er af. Daarna de vlinders en de teksten (Kaiserkraft) gestempeld. Nog wat gespettered met Tattered Angels mist Latte en de blaadjes en vlinders hier en daar met lichtgroene Cosmic shimmermist Golden Mint ingeschilderd en toen vond ik hem wel af.

Weer heerlijk bezig geweest! Jammer genoeg zie je de shimmer niet zo op de foto, maar t is een heel glimmer feest.

2 Responses to “Creative Jumpstart 3: Heidi Swapp”

  1. Wendy and Jazz 26 January 2013 at 11:07 pm #

    looks like cool inky fun! very pretty results too.

  2. stempelwolfinge 27 January 2013 at 2:30 pm #

    Ziet er rozemantisch uit šŸ˜€ Mooie zachte kleuren.

Leave a Reply

