Creative Jumpstart 2013 2 Julie Fei-Fan Balzer: 3 ways with stencils

24 Jan

Er is een super leuke event op t internet waar je elke dag een tutorial kunt volgen of kans maakt op een give-away: Creative Jumpstart 2013. Ik raad je echt aan om even te gaan kijken ‘t kost helemaal niets! Je krijgt dan elke dag een email met de nieuwe tutorial (of give-away).

Ik loop gigantisch achter, maar je kunt alles wat je gemist hebt later ook nog kijken. T lijkt me erg leuk om aan de slag te gaan met een aantal dingen die ik normaal niet, of niet zo vaak doe.

De eerste tutorial van Julie Fei-Fan Balzer vond ik gelijk geweldig, zo in vrijheid kliederen! Dus daar ben ik ook als eerste mee aan de slag gegaan. De tutorial gaat over 3 manieren om stencils te gebruiken en die als lagen overelkaar heen te gebruiken tot een totaal project. Het gebruik van acrylverf met stencils was nieuw voor mij.

tags inked & sprayed with stencils

Ik ben eerst aan de slag gegaan met het sponzen van Dusty Concord en Weathered Wood door een wolkjes-stencil (Creative Expressions). Daarna met donker paarse en zilver Cosmic Shimmer mist en een tekst-stencil van The Crafters Workshop (de middelste tag op de foto). Er bleef veel mist op de stencil achter en die heb ik weer afgedrukt op een andere tag (de linker). In de achtergebleven mist op mijn craftmat, heb ik nòg een tag gedoopt (de rechter).

Daarna ben ik met verf verder gegaan.

background of ink with stencil and spray with stencil

Dit is er geworden van de middelste. Voor deze heb ik cyaan en magenta acrylverf (Amsterdam) gesponst door een giraffe print stencil (ook CE). Daarna de randjes door de tekst-stencil met Nickel acrylverf (Aleene’s). Met Ranger Archival heb ik meerdere malen toadily en 1 x toadily happy gestempeld, maar ik vond het niet zo duidelijk. Om het een kader te geven zette ik er een balonstempel op, maar dat hielp niet zoveel. Toen heb ik de balon ingeverfd met Cyaan en de letters duidelijker gemaakt met zwarte Copic. Vervolgens Nickel verf verdund en er mee op de tag gespettered en daarna de tekst nog opgelicht met witte gelpen. Met een bijpassend kantje was ie helemaal af. Wat een plezier. Nog niet uitgespeeld natuurlijk, dus met de volgende tag verder:

background of dipped up spray and cleaned of paint from stencilDit is er van de rechter tag met de opgedipte mists geworden. Hierop had ik de verf die nog op het giraffe print stencil zat ook afgesmeerd. Vervolgens cyaan gesponst door een stencil van Tattered Angels en de verf die erop achterbleef ook weer op andere stukken van de tag afgedrukt. De tekststempel van Stampendous vond ik weer niet zo duidelijk pakken. Misschien moet ik andere inkt gebruiken. Ik heb de woorden Dream en Live dan ook duidelijker gemaakt met Copic en gel pen. De onderkant en bovenkant besmeurd met Nickel verf met een tikkeltje Cyaan en flink verdund met water. De bedoeling was dat het er een beetje bij neer zou druppen, maar deze tags zijn verschrikkelijk poreus, dus slurp en geen druppels. Nah ja. Hij is toch ook wel weer grappig geworden en wat heerlijk prutsen! Dus op naar de volgende 🙂

background of spray still on stencilDit was de linker met de spray afgedrukt die nog op t stencil zat. Hier heb ik een boom stencil (TCW) voor gebruikt. De spons met Cyaan verf niet schoongemaakt en er alleen Magenta mee opgepakt en door het stencil gedept. Elke keer als ik nieuw pakte was het rood en werd dan gaandeweg weer blauw. Toen ik het stencil er afhaalde zag ik in de linkeronderkant een soort huis. Dit heb ik met Copic zwart gemaakt. De tekststempel is van ArtSpecially 2012. Ook hier weer niet zo duidelijk, dus weer flink met gel pen en zwarte Copic marker in de weer geweest!

Al met al een heerlijk avondje aan de knoei geweest.

4 Responses to “Creative Jumpstart 2013 2 Julie Fei-Fan Balzer: 3 ways with stencils”

  1. Wendy and Jazz 26 January 2013 at 11:10 pm #

    Thanks for the link. I will check it out. Nice tags!!

    • stempelwolfanne 27 January 2013 at 12:50 am #

      Thanks Wendy. It is indeed a lot of fun to follow all the creative jumpstarts and try some of the techniques. Looking forward to see some at your blog to ;p

  2. stempelwolfinge 27 January 2013 at 2:29 pm #

    Lijkt me leuk, heb me ook opgegeven. Nog geen email met tutorial ontvangen, maar dat zal nog wel komen dan. Leuke tags.

  3. scrappegal 5 February 2013 at 11:01 pm #

    WOW! Awesome tags!!!! : D

Leave a Reply

