Poging tot een verjaardagskaart in Gothic stijl

22 Jan

Ik ben heerlijk aan het fröbelen geweest met een kaartje voor een inmiddels “oud” collega van mij. Ze gaf laatst aan dat ze van Gothic kleding en sieraden hield, dus heb ik geprobeerd iets in die stijl te maken. Ze heeft ook 2 paarden, dus ik wilde beide thema’s op de kaart terug laten komen. Dit is hem geworden:

Gothic verjaardagskaart met Stampinback stempelHet sierlijke ovaal is een stans van Marianne Design gestanst uit kartonnen verpakking en daarna het midden er weer uit met een ovaal stanst van Spellbinders. Zowel “lijstje” als tekst label met Brushed Pewter Distress Stain gekleurd. Daarna opgeschuurd en verouderd met Distress ink.

Uit zwart cardstock een grotere Spellbinder ovaal gestanst voor er achter en een cirkel als extra element, waarvan ik de rand ook met Brushed Pewter heb bewerkt.

De kroontjes op het rode card stock zijn ook met Brushed Pewter gestempeld met een stempel uit de clear set “Crown Lion Wings” van Viva Decor. Ik wilde eerst mijn nieuwe hoekje van Joy gebruiken, maar dan werd het te vol en ik vond dit ook wel mooi passend.

De ridder stempel is van Stampinback en gekleurd met Karisma en Bruynzeel potloden. Het harnas en zwaard heb ik gedeeltelijk met zilver pen gedaan. Heb geprobeerd om wat vouwen in het kleed te krijgen. Was best weer eens leuk om met potloden te kleuren. Er zitten wel 5 tinten rood in, toch weer heel anders dan mn Copic rage van de laatste tijd 🙂

Heb geen zwart lint en ook geen Gothic letters. Maar gelukkig had ik nieuwe kleding gekocht waar heel mooi zwart lint aan zat, dus dat kon ik hiervoor mooi gebruiken. De tekst stempel is van Kars maar ondanks de Ranger Archival inkt, pakte het niet goed op de Pewter, dus heb ik het nagetrokken met Distress marker. De gemmetjes maken het geheel nog even af.

T is al weer een rooie geworden, dus deze plaats ik ook maar weer even bij Fashionista Challenge 11.

One Response to “Poging tot een verjaardagskaart in Gothic stijl”

  1. wlbillings 23 January 2013 at 7:39 pm #

    Lovely Job Anne.

Leave a Reply

