Verjaardagskaart geïnspireerd op Januari tag Tim Holtz

5 Jan

Tim Holtz doet dit jaar ook weer “12 tags of 2013” en het leek me leuk om te proberen elke maand mee te spelen. Ik maak echter niet altijd een tag, want wat doe je verder met die dingen, liever bruikbare kaarten. Dus voor Januari heb ik er een verjaardagskaart van gemaakt. De vrouw van Marcels vader, “Tante Netty” is komende week jarig.

verjaardagskaart Tim Holz Januari 2013 tag

De hele beschrijving staat op het blog van Tim Holtz. Ik heb voor mijn achtergrond een embossing folder van Couture Creations gebruikt, met wat vrouwelijke kleurtjes: Tattered Rose, Victorian Velvet en Frayed Burlap.

Ik had de metalic stains niet, dus ik heb de radertjes (Spellbinders stans) ge-embossed met Copper, Titanium van Wow en Queens Gold van Ranger. Ik heb ze wel volgens beschrijving weer geschuurd en beinkt wat een subtiele vintage look geeft. Voor herhaling vatbaar.

De tekst en kalender heb ik van internet geplukt en bewerkt in Powerpoint.

De hand is van Hero Arts en de randjes er om heen van We R Memorykeepers.

Om het nog wat vrouwelijker te maken heb ik een kantje en een rader/bloemetje gehaakt van paars-rood garen. Het kantje is een onderrandje van een bikini uit mijn nieuwe boek en het bloemetje is een tussenvorm van 2 patroontjes uit het zelfde boek. Ik wordt al aardig handig en kan zo mijn eigen creaties maken. Lijkt heel grappig dat “bloemetje” zo met die ge-emboste radertjes.

Foto is bij lamplicht gemaakt, dus in werkelijkheid is het allemaal iets lichter.

De papierklem is een stans van Quickutz (een echte had ik niet), ge-embossed met Ranger fine black en Wow Titanium. Helaas vergeten te schuren en te beinkten, k had t al vast geplakt hihi. Ik had ook geen game spinners of mini gears, dus die zitten er niet op en ook geen lintje, want ik vond het al vol zat.

De binnenkant heb ik eenvoudig gehouden.

binnenkant verjaardagskaart met Eline's en Katzelkraft

De stempels in Frayed Burlap zijn alle 3 van Katzelkraft, de sentiment van Eline’s World (Marianne Design) en het randje weer van We R Memorykeepers.

Nog even het voorbeeld van Tim erbij voor de volledigheid:

Tim Holtz tag Januari 2013

Al met al weer heerlijk geknutseld dankzij Tim Holtz!

4 Responses to “Verjaardagskaart geïnspireerd op Januari tag Tim Holtz”

  1. heavenlyimaginings 6 January 2013 at 2:52 am #

    I love your take on this months tag Ann you did an awesome job!

  2. micupoftea 15 January 2013 at 7:59 am #

    I like the metalic colors you used on your tag, and the way you altered th clip. Embossing powder? The gear looks great in the flower center. Thx for visiting my blog~

    • stempelwolfanne 15 January 2013 at 1:22 pm #

      Welcome and thanks for your comment. The clip is made from paper and then indeed embossed with for one part black and the other part titanium (Wow embossing powder)

Leave a Reply

