Kaartje met nieuwe crackle paint, copper paint dabber en image transfer

31 Aug

Natuurlijk wilde ik graag gelijk met mijn nieuwe spul aan de gang en Petra en Peter hebben de zelfde trouwdag als ons, dus heb ik een kaartje voor hun gemaakt.

Ik heb daarvoor de Paint dabber Image transfer techniek van Claudine Hellmuth gebruikt. Je zit eeuwen papier af te wrijven, maar t is heel erg leuk om te doen. Dit is de eerste keer dat ik het deed en het is dus nog niet zo geworden als ik had gehoopt, maar ik heb al heel veel geleerd van dit kaartje. Op het internet had ik een mooi vintage plaatje van een bruidspaar gevonden en uitgeprint met onze inkjet printer. Waarschijnlijk heb ik iets te weinig verf gebruikt, want hier en daar is het plaatje beschadigd. Hoewel ik het liever heel had gezien, draagt het wel bij aan het idee dat het oud is šŸ™‚

Gebruikte materialen en technieken:

  • Achtergrond en papier voor binnenkant gestempeld met tekst stempel van Artemio en Ranger distress inkt Frayed Burlap.
  • Een vierkantje en Swirls uit verpakkingskarton gemaakt met een stans van Quickutz: Flourish swirls, geverfd met Ranger crackle paint Picket fence en verouderd met Paint dabber copper.
  • Overbleefsel van het stansen gebruikt als mal en op achtergrond en binnenkant door de mal Paint dabber copper gesponst.
  • Achtergrond verder verouderd met Antique Linen en Frayed Burlap.
  • Een gedeelte van het papier met tekst weer overschilderd met Paint dabber copper en daar het vierkantje op gemat en bloemen uitgeponst met Nellie Snellen pons.
  • De bloemetjes zijn glanzend gemaakt met Glossy accents.

Al met al had ik het liever iets rustiger gezien, aangezien het koper nogal aanwezig is. Je kunt er dus beter spaarzaam mee om gaan. Op de voorkant van de kaart had ik het beter niet op de achtergrond kunnen gebruiken. Aan de binnenkant is het beter in balans. Op de foto’s lijkt het vreselijk oranje en mis je de metalic glans. In werkelijkheid is het wel meer koper kleur en iets meer metalic achtig.

3 Responses to “Kaartje met nieuwe crackle paint, copper paint dabber en image transfer”

  1. Florence 3 September 2012 at 10:32 am #

    This is lovely Anne. Have a wonderful creative week.
    Regards Florence x

  2. wlbillings 4 September 2012 at 4:43 pm #

    Very Romantic! Love it!~

Leave a Reply

