Mini scrap album om baby foto’s in te doen

16 Aug

Ik ging vandaag lekker een dagje naar Gerda en heb daar heerlijk gezellig de hele dag aan t water gezeten, voorzien van lunch, drinken en andere versnaperingen. Echt een vakantie dagje. Ik wilde niet met lege handen aankomen, dus had ik een mini scrap album voor haar gemaakt, met veel vakjes, hoekjes en lintjes om straks haar eerste baby foto’s in te steken als ze bevallen is. Hoeft ze niet te plakken 🙂

Het voor en achter kaft zijn gemaakt van een kartonnen doos van Intratuin.

Frontside with Memorybox Cherry blossom, Quickutz Nameplate and GoKreate alfabet

Gebruikte technieken:
– op maat en ronde hoeken pons, daarna geprepareerd met gel medium
– vervolgens 2 lagen van Dijk bruine acryl verf aangebracht en laten drogen
– met embossing folder Leaves van Crafts Too door de Double Do gehaald
– met vinger lichtjes metalic blauwe en gouden acryl verf aangebracht
– naambordje uit verpakkingskarton met een Quickutz “Nameplates” die
– een paar lagen blauwe verf en vervolgens een laag met bruin en blauw
– met vinger lichtjes metalic blauw aangebracht
– letters met GoKreate “leeds” alfabet en embossed met Ranger Queens gold
– met vingers wat Van Dijk bruin aangebracht
– bloemen met Memory box cherry blossem die
– gepoetst met Distress ink Tumbled glass en Faded Jeans
– laag Cosmic glimmer mist Pearl en een laag Mod Podge
– de rug en strik om het boekje te sluiten zijn van zoomband
– op kleur gebracht met Walnut Stain distress inkt

De wijze waarop je de basis van het boekje maakt heb ik bij Elke kaart een feestje vandaan. Gepost op mijn verjaardag, dus zeg maar een cadeautje hihi. Je vouwt het uit 1 A4 en kunt het dan verder bekleden en versieren. Ik heb simpel wit papier gebruikt en daarna alle randen die eventueel zichtbaar zouden kunnen zijn met Walnut Stain gesponst.

Page 1 and 2 with Prima Nature’s Garden paper, Quickutz Fasteners and Morehead stamps


Alle papier is van de set Nature’s Garden van Prima Marketing, behalve het envelopje. Dat is van gewoon wit A4 gevouwen, met Tumbled glass en Walnut stain gesponst en de landkaart gestempeld met Old Paper.
De lipjes zijn een stans van Quickutz versierd met een geponste vlinder met pearl maker lijfje. De voetjes en de tekst zijn gestempeld met een clear set van Morehead. De tekst op de tag hieronder is ook van die set.

Het hobbelpaardje is een simple impressions embossing folder van Sizzix en gesponst met Walnut stain en heel licht geschilderd met acryl verf goud (zie je helaas niks van op de foto).

Page 3 and 4 with Prima Nature’s Garden, Action Stamps and Avec corner

De tekst its a boy en het treintje komen van een clear stamp setje van de Action, het brons karton hebben we ooit eens op de beurs gekocht. Het hoekje is een Avec Double do stans die ik emboste met Ranger Queens gold en daarna wat verouderd heb met een vingertje Van Dijk bruin.

De tag heb ik bestempeld met Old paper Distress ink met La Blanche Background Vines en vervolgens met goud Acrylverf gestempeld met het kinderwagentje uit de set van Action. De kinderwagen op de achterkant is een Kars stempel, gestempeld met Archival French Ultramarine, die ik heb uitgeknipt en gekleurd met Ranger Distress Markers Bundled Sage, Olive en Walnut Stain. De details met Glossy accents aangezet en met kit op de tag aangebracht.

Page 5 and 6 with Prima Nature’s Garden and Marianne Design bird

Het papier van de laatste 2 bladzijden is ook weer van de Prima set. Het vogeltje heb ik uit het brons karton gestanst en embossed met een stans van Marianne Design. Het werkelijk prachtige kant heb jij voor mij gescoord zus 🙂

Backside made of packaging cardboard, acrylic medium and paints and embossing folder

6 Responses to “Mini scrap album om baby foto’s in te doen”

  1. stempelwolfinge 17 August 2012 at 3:20 pm #

    Wat een leuk idee voor een kraam kadootje. Tis prachtig geworden. Wat zijn de afmetingen van het album ongeveer?
    Weer mooi kunststukje geworden.

    • stempelwolfanne 18 August 2012 at 9:43 pm #

      Weet ik niet precies. Maar vouw maar eens een a4 zo, dan weet je het, de kaft was net iets groter.

      • stempelwolfinge 19 August 2012 at 9:20 am #

        Heb ik al geprobeert maar de link werkt niet helaas. Krijg steeds melding webpagina kan niet gevonden worden.

      • stempelwolfanne 20 August 2012 at 11:03 am #

        Ik heb de link al gerepareerd in de post. Ik had een http teveel erin 🙂

  2. Florence 19 August 2012 at 11:59 am #

    Beautiful work Anne.
    Regards Florence x

Leave a Reply

