Beterschapskaart voor een man

1 Jul

In een hobbyblad had ik een voorbeeld gezien van iemand die een kaart gemaakt had met een kontzak van een broek. Dat vond ik zo’n leuk idee dat ik het concept voor een beterschapskaart gebruikt heb.

Ik heb de kaart gemaakt van blauw core’dinations cardstock. Wanneer je dit met een schuurpapiertje bewerkt komt er een lichtere kleur onder het blauw naar voren. Hiermee heb ik het idee van een enigszins versleten spijkerbroek gecreëerd. Ik heb een stuk van ditzelfde cardstok in de vorm van een kontzak geknipt. Ook dat heb ik met een schuurpapiertje bewerkt. De randen heb ik met een prikpen gaatjes in geprikt en daarna met DMC-borduurgaren doorgeregen zodat het stiklijntjes leken. Vervolgens heb ik in de bovenhoekjes van de zak een bronskleurig splitpennetje (brad) gedaan. Ik heb stofachtig papier langs de randjes afgescheurd, beetje bij elkaar gefrommeld en aan 1 zijde op de achterkant van het kontzakje geplakt. Daarna heb ik de rest over de rand van het zakje gevouwen zodat er een soort zakdoekje uit de zak hangt. Vervolgens heb ik lint op de kaart geplakt en daarna de zak met het zakdoekje er zo op geplakt dat er nog een tag in het zakje gestoken kan worden. Ik heb een tag van kraft-cardstock gemaakt en daar een kwastje aangehangen wat ik ooit in een setje bij de voordeelshop heb gekocht. Dichtgestrikt ziet de kaart er aan de voorkant uit zoals hieronder.

Ik had geen leuke stempel voor een beterschapskaart (bloemen vindt ik voor een man niks) dus besloot ik zelf iets te tekenen. Ik heb het plaatjes met Copic Markers ingekleurd. Dit plaatje heb ik op kraft-cardstock geplakt en samen met nog een stukje van het stofachtigpapier op de linkerzijde van de kaart bevestigd. Zie hieronder.

Self drawn nurse image

Voor de rechter binnenzijde van de kaart besloot ik een ontwerp te maken wat op een jeansbroek met zak aan de voorkant lijkt. Ik heb diverse stukken geschuurd blauw Core’dinations cardstock langs de randen met DMC-borduurgaren doorgeregen, zodat het weer op stiksels lijkt. Deze stukken heb ik op craft-cardstock geplakt, maar wel zo dat in de zak een tag gestoken kan worden. Onderaan het “riemlusje” en rechter bovenkant van de zak weer een bronskleurig splitpennetje (brad)bevestigd. Aan het splitpennetje van het riemlusje hangt een bronskleurig hartlabeltje (embellishment) met de tekst “made with love”.

De tags zijn gemaakt van 6 x 10 cm cardstock. Voor de doily en de rondjes heb ik gebruik gemaakt van Nellie Snellen’s MFD 020. De ronde tag is gemaakt met de Marianne design stans van de craftables set CR1212. De sentiments zijn van Penny Black’s wishes set.

Groetjes,

Stempelwolf Inge

2 Responses to “Beterschapskaart voor een man”

  1. stempelwolfanne 2 July 2012 at 9:07 am #

    Jeminee wat een schitterend kaartje zeg! Super gaaf. Wat heb je daar een werk van gehad! En wat een super mooi stikwerk. Dat je dat met de hand gemaakt hebt. En wat is die tekening ook grappig geworden! Mijn mond valt open van ontzag 😀

    • stempelwolfinge 2 July 2012 at 9:08 pm #

      Voor onze broer heb ik dat werk wel over. Hoop dat hij er blij mee is.

Leave a Reply

