Beterschaps kaart voor een man met Katzelkraft stempel

20 Jun

Dit is de laatste beterschaps kaart. Ome Jaap H. is geopereerd en kan dus ook wel een hart onder de riem gebruiken. Deze gaat dus naar hem.

Ik vond de Mojo Monday van deze week super leuk, dus wilde de sketch gebruiken en weer een keertje meedoen.

Tijdens het maken was ik er van overtuigd dat het een super leuk kaartje ging worden, maar toen hij bijna klaar was en inelkaar geplakt, voelde ik toch dat er wat fout zat. Ik bleef er maar aan prutsen en meer verknoeien dan verbeteren, totdat ik het probleem eindelijk had gevonden.

T probleem was te weinig contrast in de bovenkant van de kaart en crackle accents had de kleur van de dolfijn nogal veranderd. Was ik eerst helemaal enthousiast, uiteindelijk…. Nou ja, t is zoals t is.

Gebruikte materialen:
– mint en glitter aqua card stock, donkerblauw bamboo relief papier, wit en aquarel papier
– embossing folder Crafts Too sentiments
– dolfijn stempel Katzelkraft, achtergrond stempel Stampscapes Water ripples
– distress ink pad Tumbled Glass
– distress markers Tumbled Glass, Black Sooth, Peeled Paint, Chipped Saphire
– EK succes pons (blaadjes als golfjes)

De dolfijn heb ik met brushless watercolour techniek gedaan en daarna met markers en gelpen accenten aangebracht en nog wat blending met kwast. Vervolgens met crackle accents geheel ingevuld. Tijdens het crackle proces leek het allemaal prachtig maar aan t eind van de droogtijd waren alle accenten verdwenen en was alles nogal gemeleerd geworden en de hele kleur veranderd. T heeft ook wel iets natuurlijks zo, maar kleurt nu wat minder bij de rest van de kaart.

Hopelijk is oom Jaap er blij mee.

2 Responses to “Beterschaps kaart voor een man met Katzelkraft stempel”

  1. wlbillings 20 June 2012 at 10:19 pm #

    I think it is lovely. Love the ribbon on the bottom. Nicely done my friend.

Leave a Reply

