Kaart voor moederdag

13 May

Na even een kleine creatieve pauze ben ik vrijdag avond aan het knutselen geweest met Paula. Ik wilde een moederdagkaart maken en zij een kaart voor haar broer die binnenkort 10 jaar getrouwd is.

Voor deze kaart heb ik weer heel wat anders gedaan. Als ik bekijk wat ik zo in de tijd gemaakt heb is er niets wat ook maar een beetje op een vorige creatie lijkt. Misschien moet ik me eens gaan verdiepen in 1 stijl. Dan wordt ik tenminste ergens eens een beetje beter in haha.

Het project is natuurlijk gemaakt met 1 van mijn nieuwe stempelsets: Seaside Treasures van Crafty Individuals. De achtergrond is gemaakt met de Archival resist techniek en crackle accents. Golfrandje en hoekje met distress embossing poeder en holographic embossing poeder en zeepaardje met archival resist en distress stickles. Op de achterkant heb ik Embossing poeder Seafoam white en Ranger Distress embossing poeder Weathered Wood gebruikt, waarbij ik de Weathered wood niet voldoende had verhit en vervolgens perongelijk half van het papier afveegde grrrr. Na het misten met water bleef de distress stain Broken China op de plek van de embossing inkt donkerder, wat eigenlijk best een heel leuk effect gaf, dus zogezegd een lucky accident achteraf gezien.

Gebruikte materialen:

  • Stempels: Crafty Individuals CI-272 Seaside treasures, Stampscapes gerimpeld water (in de cirkel)
  • Inkt: Archival inkt Venetion orange, French Ultramarine, Ranger distress inkt Tumbled Glass, Old Paper, Rusty Hinge, Ranger distress stain Broken China, Ranger distress markers Rusty Hinge en Dried Marigold
  • Stanzen: Marianne design LR0159 Hearts, Quickutz Love, Leabilities Border Corner, Nellie Snellen MFD030 Lilly round, GoKreate Grunge tag
  • Embossing poeder: Ranger distress Weathered wood, Ranger holographic, Ranger Seafoam white, Wow Earth tones Pepper
  • Diversen: Waco pearl pen 51-pastel blue, Ranger distress stickles, taartrandje, eyelet, recycled touwtje, crackle accents, foam stickers
  • Text aan binnenkant gemaakt met Powerpoint word art op PC
2 Responses to “Kaart voor moederdag”

  1. Florence 14 May 2012 at 8:56 am #

    Hi Ann, Beautiful card. Love the design and the colour combo.
    Have a lovely day.
    Regards Florence x

  2. colorandjunk 16 May 2012 at 6:36 pm #

    Love these colors together! I’m especially drawn to the seahorse card…I really like how you used the doily. Lovely designs.

Leave a Reply

