Art Journal

21 Apr

Onze cursus leidster moedigt ons altijd aan om foto’s uit magazines e.d. te verzamelen. Ik heb al best een map gevuld. Er zit van alles in krante knipsels, pagina’s uit magazines, brochure van museum.

Soms heb ik ze verzameld vanwege de kleuren, soms voor de compositie en soms gewoon omdat het iets met me doet. Bij mijn struintochten op you tube kwam ik steeds vaker de art journal tegen. In die art journal kun je je eigen creativiteit kwijt. Een kijkje in iemands art journal vind ik iets heel bijzonders. En in veel van die journals staat prachtig werk. Het heeft mij op het idee gebracht om daar ook eens mee aan de slag te gaan en dan eens te zien wat dat oplevert. Het is een goede manier om te blijven tekenen/schetsen en kleurcombies uit te proberen nu onze cursus gestopt is.

Bij het art specialy event kocht ik een mooi boekje met blanco pagina’s en een potlood met bling (ik ben een beetje een ekster). Ik wil het kaft van het boekje nog leuk maken met iets. Maar aangezien het in mijn hoofd nog blijft bij iets en de echte ideeën nog wat ongrijpbaar rondspoken in mijn brein, is dat iets voor latere posts.

Wel heb ik gister avond mijn eerste doodle explosie op het boekje losgelaten.

Hope you like it 😀

One Response to “Art Journal”

  1. stempelwolfanne 22 April 2012 at 12:33 am #

    He je hebt je nieuwe art journal al ingewijd! Leuk man 🙂 Ik zie dat je al lekker je eigen gang gaat. Wat een aanstekelijk werkje… misschien start ik er ooit ook wel eentje 😀

Leave a Reply

