Mini album verjaardagskado (dag 1)

9 Apr

Op you-tube had ik diverse mensen met minialbums gezien. Het leek me zo leuk om dat ook eens te proberen. Maar ja wat doe je er dan mee als het af is? Ik vind het altijd makkelijker om te scrappen met een doel. Inmiddels had ik bij Jacobi in Drachten wel prachtig papier gevonden. Dit papier zou fantastisch zijn voor het album en toen ik dat papier zag moest ik ook gelijk aan mijn vriendin denken. Mijn vriendin vindt alle kaarten die ik haar stuur prachtig en zij is in april jarig. Ik besloot voor haar het album te maken als het allemaal ging lukken. Ben begonnen met de binding en de omslag. Als die zouden lukken dan kon ik het album gaan maken. De pagina’s zijn net als kaarten (dacht ik, hierover later meer hi hi). Met enig stoeien en na denkfoutje noodzakelijk voorkant/achterkant omgedraaid te hebben, is de omslag gelukt. Toen ik daar tevreden over was heb ik de man van mijn vriendin gebeld voor foto’s van haar en haar familie. Aangezien zij het blog kent, kon ik tijdens het maken van het album nog niets over het album posten. Uiteindelijk heb ik zo’n 20 foto’s van het album en de diverse pagina’s gemaakt. Vandaag vierde ze haar verjaardag en ik kan dus nu met bloggen beginnen. Omdat het echter zo veel foto’s zijn zal ik dit op verschillende dagen de komende periode posten.

Om te beginnen de omslag. De omslag is gemaakt van pizzadozen, bekleed met mooi scrappapier. De rug is gemaakt van een dikker karton. De binding van cardstock gevouwd in harmonica en vervolgens aan boven en onderkand per 2 vouwen met splitpennetjes aanelkaar gemaakt. Hierdoor ontstaat er een soort zakje waar je paginas tussen kan steken.

De vlinder heb ik jaren geleden in Thailand gekocht. Tot nu toe vond ik hem te mooi om te gebruiken, maar dit album is een geweldig doel voor de vlinder en hij staat prachtig. Het album sluit met een elastiekje om een grote splitpen met gem.

De zilveren bedels/kralen aan de linten komen ook uit Thailand. Tjonge, wat zou ik graag nog eens in dat winkeltje op strooptocht willen.

Helaas is dit niet zo’n scherpe foto. Toch is goed te zien hoe de pagina’s in de binding zitten.

De tags links zijn gestempeld met prachtige rubber stempels met clingfoam van Stamp-it Australia. Het betreft de stempels Compass en Journey script.

Dit was het voor dag 1. Dag 2 zal spoedig volgen.

One Response to “Mini album verjaardagskado (dag 1)”

  1. stempelwolfanne 9 April 2012 at 11:18 pm #

    oh prachtig! ik ben heel benieuwd naar de rest van de fotos 🙂

Leave a Reply

