Creative Chemistry 101 Day 5 and 6

2 Apr

Day 5 Kraft resist and distress stains

Op dag 5 was ik een beetje gehandicapt, aangezien ik geen kraft resist papier heb en ook geen distress stains, afgezien van picket fence. Nou kun je zelf met embossing poeder een soort kraft resist achtig papier maken, maar embossing poeders kwamen verder op, dus dat leek me wat dubbel. De Stained Kraft Resist technique heb ik dus over geslagen.

Day 5 Stamping with stains technique

Mist je papier met water en breng kleur aan met distress stains. Tijdens het drogen met wat water spritzen voor wat structuur. Stempel met Picket fence be-inkten en afdrukken. Snel met heat tool drogen geeft meest dekkend resultaat. Laten luchtdrogen geeft meer doorzichtig resultaat. Daar overheen je afbeelding met archival ink stempelen.

Day 5 Stamping with stains – ink pads directly on moist porous tag due picket fence only stain I have

Day 5 Stamping with stains – same but on watercolorpaper for more intense colors

Day 5 Marbled Stains Technique
Op je craft sheet picket fence aanbrengen en daaromheen wat andere kleuren distress stains. Je papier er goed indrukken en vervolgens drogen. Daarna eventueel de te kale gedeeltes nogmaals. Ik wilde me niet uit het veld laten slaan door gebrek aan distress stains, en gebruikte re-inkers gemist met water, maar dit viel nog niet mee. Ik heb heel wat papier verknoeid, maar heb uiteindelijk 1 grappig maar onjuist resultaat en 1 resultaat dat daadwerkelijk op deze techniek lijkt.

Day 5 Marbled stains – re-inkers with picket fence on porous white card stock, hardly possible without distress stains

Day 5 marbled stains – Misted distress Ink pads with picket fence on watercolor paper – managed a look alike

Day 6 Distress Markers
Deze heb ik niet, dus kon ik de technieken niet uitproberen. In ieder geval heb ik wel kunnen leren. De Watercoloring technique en de Blending technique heb ik dus overgeslagen.

Day 6 stamping with markers technique
Deze heb ik uitgevoerd met cats eyes. Heel wat anders, aangezien deze inks niet blenden, maar het is stempelen met diverse kleuren inkt nietwaar?

Day 6 stamping with markers – on watercolor paper with colorbox cats eyes due to not owning markers

One Response to “Creative Chemistry 101 Day 5 and 6”

  1. Florence 3 April 2012 at 11:33 am #

    Wow! Anne, these are stunning. Love them all.
    Regards Florence x

Leave a Reply

