Probeersels

26 Mar

Ik heb dit weekend nog wat stempeltechnieken uitgeprobeerd tussen het huishouden door. De eerste is gewoon aquarelpapier en ging al met de eerste fase niet goed hihi. Ik heb alleen de ultra dikke, clear embossing poeder en de stempel leende zich daar blijkbaar niet zo goed voor. Vervolgens stempelen met een acrylblok met distress inkt, gemist met water. Ik kreeg geen kleur op t papier al was het nog zo haha.

Het volgende fiasco was de test met de aquareleer stempel techniek. Diverse kleuren inkt op de stempel aanbrengen, licht met water sprayen en dan afdrukken. T leek in de verste verte niet meer op de bloemen guirlande. Na een tweede test op hetzelfde papier geconcludeerd dat deze clearstempel (van Hubinet? of misschien wel clearstempels in het algemeen) hier niet zo geschikt voor zijn.

Toen heb ik maar een rubber boom stempel gepakt (“Trees” Creative Expression) en gewoon met walnut stain gestempeld. De blaadjes weer geprobeerd met Peeled paint op craftsheet met water gemist en daar het stempel ingedoopt. De blaadjes werden ook enigszins een zootje. De ene mislukking na de anderen, maar al met al vind ik het resultaat best wel grappig hihi.

De andere tests heb ik op een goedkope craft tag gedaan. De eerste is embossed met een achtergrond stempeltje van Marianne design en Seafoam white poeder. Daarna gepoetst met Peeled paint, Mustard Seed en Tumbled glass. Vervolgens heb ik een stempelsetje van Prima gebruikt. De hoekstempels met Peeled paint, de lichtblauwe vlinders met Versamagic Chalk ink, het vlinder randje met Stazon en het ovalen kader ook. Het sentiment komt van een Action setje. Nu ik toch aan het uitproberen was gelijk mijn crackle accents uitgetest op het kadertje. T is heel goed gecrackled. De randjes zijn bewerkt met distress tool en Chalk ink. Toen nog wat stickels als bloemhartjes om het af te maken.

Het laatste probeersel heb ik precies dezelfde materialen gebruikt, afgezien van de stempels. Qua techniek heb ik deze niet gepoetst, maar heb ik inkt op mijn craftsheet gedaan en gemist en daar de tag doorgehaald. De tag is zo poreus dat er haast geen kleur op te krijgen was. Ik heb denk ik wel 10 lagen aangebracht voordat het wat werd. De embosste swirls stempels zijn van Prima, de windvaan met paard van Inkadinkado. Hier alleen het randje en het rondje om het gat met chalk ink gedaan.

7 Responses to “Probeersels”

  1. Florence 27 March 2012 at 1:53 pm #

    Hi Anne. Beautiful work. So interesting and unusual.
    Regards Florence x

    • stempelwolfanne 27 March 2012 at 9:12 pm #

      Thanks Florence. Very nice of you to visit and comment 🙂

  2. stempelwolfinge 27 March 2012 at 5:50 pm #

    Die tags zijn mooi geworden, daar wil ik wel een lesje je voor hebben 😀

    • stempelwolfanne 27 March 2012 at 9:13 pm #

      Dat kan hoor. Wanneer kom je?

      • stempelwolfinge 1 April 2012 at 1:18 pm #

        Zal wel na artspecialy zijn. Moet eerst mezelf aan het schilderen zetten.

  3. Marthy witte 2 July 2012 at 9:20 am #

    ik vindt je boom niet verkeerd hoor vindt hem wel wat hebben

    • stempelwolfanne 2 July 2012 at 12:16 pm #

      Dank je wel voor je aardige reactie en welkom op ons blog 🙂

Leave a Reply

