Super leuk: scheerschuim techniek

20 Mar

Bij Yvonne vond ik ook een link naar splitcoaststampers vol met technieken en tutorials. Helemaal fantastisch! Eentje leek me zo leuk, die moest ik direct uitproberen. Achtergrondjes maken met de scheerschuim techniek. Mijn man gebruikt echter de kwast ivm de bus, dus dat was nog een hele heisa om genoeg schuim te krijgen, maar wat een lol!

Ik heb druppels distress refill ink Tea dye en Stormy sky laten vallen in een bordje schuim en er daarna wat in omgedraaid met een staafje tot ik een leuk patroon dacht te hebben. De eerste afdruk vind ik wat al te vol geworden (linksboven), maar daar heb ik ook waarschijnlijk wat te veel mee bewogen en gedrukt. Het 2e papiertje wat ik er direct daarna voorzichtig indoopte is het mooist geworden vind ik (rechtsboven). Bij het stukje karton daarna was er al te weinig schuim en alles was te veel vermengd, waardoor je een beetje een smeerboel afdruk krijgt (linksonder). De laatste was er echt te weinig schuim meer en nog steeds een smeerboel šŸ™‚ (rechtsonder). Je moet het overtollige scheerschuim er in draaiende bewegingen afvegen met een tissue, maar daar was ik eigenlijk al te laat mee. Veel van geleerd, een volgende keer krijg ik vast al beter resultaat.

4x dippen in het zelfde badje scheerschuim met inkt

Leave a Reply

