Bloemen

27 Feb

In de Grunge stempelset van Stempelglede zitten mooie bloemen stempels. Op het blog van hun designteam staat hoe je daar bloemen mee maakt. Daar wilde ik wel eens wat mee prutsen. Kijken wat je krijgt. Nu heb ik de EK punch niet (al weer iets voor mijn ellenlange wensenlijstje) dus heb ik ze allemaal met de hand uitgeknipt, dus het was even een gedoetje en de kleinste maat heb ik dus niet gemaakt.

De roze zijn gestempeld met 3 kleuren van de Color box cats eye chalk inks van het setje Rose pettal en de blauwe zijn gestempeld met 3 kleuren van het Tsukineko Versamagic Chalk ink setje Seashore.

Na ze gestempeld en geknipt te hebben heb ik ze opgebold met een embossing tool. Vervolgens ben ik met Cosmic Shimmer Mist in de weer gegaan om eens te kijken wat voor effect dat over de Chalk inks geeft. Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik het nog steeds moeilijk vind om de juiste hoeveelheid te spuiten. Misschien komt dat ooit nog 🙂

Links boven is gesprayed met kleur Sunlight Mist, Boven midden met Red Firefly. Deze geeft met 1 spray zoveel kleur af dat je de stempel kleur er niet meer doorheen ziet. Rechtsboven is met Lilac Nights, waarbij je de kleur er nog wel wat doorheen ziet. In het midden van links naar rechts: Ocean Sunlight, Pearl mist (randjes gesponst met Walnut Stain), Pearl Mist en Silver. Onderaan van links naar rechts: 2x Bronze Blush (randjes gesponst met Walnut Stain), Pearl Mist en Pearl Mist (randjes gesponst met Walnut Stain). Afhangend van het project zijn ze allemaal wel bruikbaar, behalve die gedaan zijn met Bronze Blush. Op de foto lijken ze een beetje vintage, maar ze zien er in het echt wat vies uit 😀 Niet weer doen dus, of bruin stempelen en dan bronze nemen.

Ter vergelijk nog eventjes een foto van de bloemen die ik niet met Shimmer Mist of Distress ink behandeld heb.

De grootste is naar mijn gevoel wat te groot. Ik gebruik nooit zulke grote bloemen op mijn kaarten, maar de kleinere vind ik toch wel heel erg leuk. Eens even in mijn ponsen bak duiken of ik een bijpassende pons heb voor een kleiner maatje (van Nellie Snellen ofzo).

One Response to “Bloemen”

  1. stempelwolfinge 28 February 2012 at 6:26 pm #

    Lekker bezig hi hi. Dat probleem met die shimmermist heb ik ook. Maar ja ik heb het ook nog maar 1 keer gebruikt. Vergt beetje oefening geloof ik 😀

Leave a Reply

