Laatste spurt voor de kerst

17 Dec

Kerst komt alsmaar dichterbij, we moeten nu de turbo inzetten. Mijn zus en Paula zijn allebei hier geweest om kerstkaarten te maken. Met bewondering heb ik gezien hoe Paula nu al helemaal zelf haar gang ging en mooie dingen maakte en er was voor mij dus alle ruimte om zelf te knutselen.

Paula had een prachtig cadeau mee: een blok design papier van First Edition genaamd Festive Treats van de hand van designer Helz Cuppleditch. Wat heb ik een plezier gehad van het blok. Er zaten design papiertjes in met glitter en dubbelzijdig design papier, maar ook randjes, labels en afbeeldingen.

Voor deze kaart heb ik de arreslee gebruikt. De randjes zijn met Ranger distress ink Stormy sky gedaan.


Aan de binnenkant heb ik twee vakjes met tags gemaakt waarvan de hoekjes afgerond zijn. Het randje rechtsonder is geponst met een EK succes pons Wavy dotted scallops. De sneeuwkristal stans is van mijn zus. Hij is bewerkt met Clear embossing powder. Dit geeft een heel leuk effect. Ik had het ook andersom geprobeerd: eerst heatembossen en dan uitstanzen, maar dat is zeker niet aan te raden. Het embossing medium blijft in de stans plakken. Het is makkelijk schoon te maken, maar je papier scheurt bij het eruit prutsen. Zonde. Al doende leert men niet waar? De stipjes op het design papier zijn hier en daar met een dotje glitter opgevrolijkt.

Leave a Reply

