Een schilderij en de voorbereiding

1 Nov

We zijn bezig met de 4 elementen lucht, water, vuur en aarde.

Lijkt me leuk om te laten zien hoe ik tot een schilderij kom.

Ik heb gekozen voor het element lucht.

En eerst dacht ik: een luchtkasteel

luchtkasteel acrylverf op papier

Was het nog niet helemaal dus nog maar eens een schets gemaakt met potlood en kleurpotlood

Hier zie je al dat ik speel met de gedachte een engel op het schilderij te zetten. Maar ja hoe ziet een engel eruit?

Nog maar wat schetsen

verschillende engeltjes

Intussen heb ik de achtergrond geschilderd op het echte doek en daar een paar wolken op geschilderd. Helaas heb ik daar geen foto’s van.

Op de volgende foto een paar kleur probeersels en nog een engeltje

Vleugels is wel heel moeilijk hoor. Intussen het prieeltje het pad naar het prieeltje en begin van de pilaren geschilderd op het echte doek.

En een prachtig vrouwtje geschetst en ingekleurd met acrylverf. Is dat dan wat in plaats van de engel. Uitgeknipt en op het schilderij gelegd.

Een handige manier om te kijken of het staat. En ook om te bepalen waar het dan zou moeten staan.

vrouwfiguur in de wind

Het schilderij is nog niet af.

In een volgend bericht zal ik de vorderingen laten zien.

Leave a Reply

